Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Wypadek i upłynnianie ruchu pojazdów
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Wypadek i upłynnianie ruchu pojazdów

Utworzone Listopad 15th, 2013 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Wypadek i upłynnianie ruchu

 

Pomimo szeregu spraw związanych z ciągiem listopadowych świąt, nie odpuściliśmy kwestii związanych z jazdą po mieście. Najważniejsza z nich wiąże się z kolejnym tragicznym wypadkiem, w którym udział brał jeden z naszych autobusów linii 143.

 

Do zdarzenia doszło podczas zawracania w Al. Niepodległości, na wysokości Biblioteki Narodowej. Jadący z dużą prędkością buspasem motocyklista uderzył w autobus, ponosząc śmierć na miejscu. W tym samym miejscu wcześniej dochodziło już do kolizji, zatem postanowiliśmy wystąpić o zmianę trasy w kierunku krańca GUS.

 

W piśmie zwróciliśmy uwagę na to, że manewr zawracania w tym miejscu przez tak duże pojazdy, jak osiemnastometrowe autobusy w warunkach dużego natężenia ruchu, występujących przez większą część dnia, jest manewrem niebezpiecznym, ponieważ jest nietypowy.

 

Kierowca autobusu musi zająć lewy skrajny pas ruchu, przejeżdża następnie przez torowisko tramwajowe – jeżeli przepuszcza tramwaje, albo manewr wykonuje większa liczba pojazdów – nadal blokuje lewy pas Al. Niepodległości.

 

Jeżeli przejedzie za torowisko, musi czekać aż kierowcy jadący od strony ul. Batorego umożliwią mu dalszy skręt (w tym długim często czasie może blokować nadjeżdżające tramwaje) i dopiero kiedy wszystkie trzy pasy są puste (sytuacja praktycznie nie występuje w godzinach dziennych), albo kierowcy stanęli na wszystkich pasach, może kontynuować jazdę.

 

Uznaliśmy za bezpieczniejszy, choć na pewno mniej wygodny dla pasażerów, wariant ze skrętem na Rondzie Jazdy Polskiej w lewo i jazdę ulicami Waryńskiego-Batorego do Al. Niepodległości. Pojawił się też pomysł z zawrotką przy pomniku Lotnika. Zobaczymy jak odniesie się do tego ZTM, ponieważ każdy z wariantów wiąże się z wydłużeniem trasy min. o 700 m.

Wypadek z motocyklista

Wypadek z motocyklista

Wypadek z motocyklista

Wypadek z motocyklista

 

Ruch w Al. Niepodległosci utrudnia manewr zawracania

Ruch w Al. Niepodległosci utrudnia manewr zawracania

 ...dopoki uprzejmi kierowcy nie umozliwia przejazdu

…dopoki uprzejmi kierowcy nie umozliwia przejazdu


W innej części miasta jeden z Kolegów Kierowców, jeżdżąc na linii 112 zauważył ciekawe ustawienie świateł na skrzyżowaniu Łabiszyńskiej z Kondratowicza. Obecnie popularny skręt wielu linii w prawo z ul. Łabiszyńskiej w ul. Kondratowicza odbywa się w następujących fazach:

 

Cyklu światła zielonego dla ul. Łabiszyńskiej, pojazdy skręcające w tej relacji zmuszone są przepuścić pieszych przekraczających jezdnię ul. Kondratowicza. Skrętu warunkowego – dopuszczonego w czasie otwarcia ruchu w ciągu ul. Kondratowicza. W tej sytuacji manewr wykonać można po przepuszczeniu pieszych przekraczających ul. Łabiszyńską i pojazdów jadących ul. Kondratowicza.

 

I to jest zupełnie normalne. Poza faktem, że w trakcie fazy, podczas której realizowany jest skręt pojazdów nadjeżdżających od strony ul. Kondratowicza w lewo w Łabiszyńską, ruch zatrzymany jest sygnalizacją na całym skrzyżowaniu. Można by było w tym czasie zupełnie bezkolizyjnie (piesi oraz pojazdy są zatrzymane) skręcić z Łabiszyńskiej w Kondratowicza, gdyby zezwalał na to sygnalizator.

 

Ta faza cyklu pokazana jest na załączonym zdjęciu satelitarnym. I właśnie o dopuszczenie skrętu w trakcie w tym czasie się zwróciliśmy. MB

źródło: „nr.waw.pl”

Korek autobusów na Łabiszyńskiej

Korek autobusów na Łabiszyńskiej

Podczas skrętu warunkowego piesi i pojazdy na Kondratowicza maja pierwszeństwo

Podczas skrętu warunkowego piesi i pojazdy na Kondratowicza maja pierwszeństwo

Łabiszyńska stoi. Kondratowicza jedzie i idzie

Łabiszyńska stoi. Kondratowicza jedzie i idzie

Łabiszyńska jedzie, ale piesi idą

Łabiszyńska jedzie, ale piesi idą



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności