Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Wspomnień czar – podróż sentymentalna
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Wspomnień czar – podróż sentymentalna

Utworzone Marzec 18th, 2014 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Niezapomniana historia

 

Niedawno minęła dwudziesta rocznica, kiedy to ówczesne władze Warszawy podjęły uchwałę o likwidacji Miejskich Zakładów Komunikacyjnych i powołaniu dwóch samodzielnych przedsiębiorstw, Miejskich Zakładów Autobusowych i Tramwajów Warszawskich. MZK nie było już wtedy przedsiębiorstwem państwowym, lecz zakładem budżetowym miasta, w jakie zostało przekształcone po transformacji ustrojowej w 1989 roku.

 

Zlikwidowano firmę, która praktycznie od zakończenia wojny, z przerwą w latach 1953-1964 kiedy to podzielono MZK na MPA i MPK, była potentatem w komunikacji miejskiej stolicy. Opinie są bardzo podzielone, jedni twierdzą, że była to decyzja bardzo słuszna inni twierdzą, że nie. Opinie, że w MZK wszystko było złe jest chyba bardzo niesłuszne. Pracownicy komunikacji miejskiej bardzo identyfikowali się z firmą, tak jak mieszkańcy stolicy uważali MZK za typową warszawską firmę.

 

Funkcjonowało humorystyczne powiedzenie, że mieszkańcy Warszawy dzielą się na tych, co pracowali w MZK, pracują albo będą pracowali. Trudno zapomnieć wyjazdów socjalnymi autobusami na zakładowe wczasy czy kolonie dla dzieci pracowników. Czy ktoś, kto pamięta zimę stulecia przełomu roku, 1978/79 kiedy pasażerowie bez żadnych próśb wypychali autobusy z zasp śnieżnych, dziś sytuacja chyba nie do pomyślenia. Pomimo różnych krótkich spięć, relacje na linii pasażer – kierowca były bardziej przyjazne.

 

Wielu pracowników MZA, niestety jest ich już coraz mniej, z łezką w oku wspomina poprzedniczkę naszej Spółki. Jedni z mniejszymi lub większymi trudnościami adoptowali się do istniejących realiów, przemian, jakie nastąpiły. Niektórzy do dziś nie mogą odnaleźć się w aktualnej rzeczywistości. Z niecierpliwością oczekują tej chwili, kiedy będą mogli przejść na zasłużoną emeryturę. Ale niestety zmieniły się czasy, zmieniły się pojazdy, zmienili się także i pasażerowie. W ramach wspomnień zamieszczamy kilka fotografii z czasów, gdy w komunikacji miejskiej Warszawy niepodzielnie panowało MZK. RS

źródło: „nr.waw.pl”

Bilet MZK na linie pośpieszne

Bilet MZK na linie pośpieszne

Bilet MZK początek lat 80-tych

Bilet MZK początek lat 80-tych

Brygady kierowca plus konduktor-1965

Brygady kierowca plus konduktor-1965

Linie pospieszne 1979

Linie pospieszne 1979

Mundury wzorowane na wojskowych-1978

Mundury wzorowane na wojskowych-1978

Dawny przystanek autobusowy

Dawny przystanek autobusowy

Wygląd dawnej ekspedycji MZK

Wygląd dawnej ekspedycji MZK

Plakietka MZK

Plakietka MZK

Pospieszne linie rok 1979

Pospieszne linie rok 1979

Syrenka MZK noszona na czapkach

Syrenka MZK noszona na czapkach

Syrenka MZK-owska

Syrenka MZK-owska

Talony MZK

Talony MZK



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności