Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Ursus wraca do korzeni. Będzie jeździł po Warszawie?
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Ursus wraca do korzeni. Będzie jeździł po Warszawie?

Utworzone Wrzesień 23rd, 2016 przez Nadzor Ruchu Warszawa

elektrobus_z_ursusa_700x350

Konsorcjum tworzone przez Ursus S.A. złożyło najkorzystniejszą ofertę na zakup 10 autobusów elektrycznych dla Miejskich Zakładów Autobusowych. Pojazdy mają kosztować prawie 25 milionów złotych.

 

Komisja przetargowa odrzuciła niższą cenowo ofertę konsorcjum 2G Bus & Coach sp. z o.o. z Bydgoszczy, które nie posiadało jednak odpowiedniego doświadczenia w dostawach autobusów elektrycznych bądź trolejbusów. Pozostawał więc wybór między Ursusem, a dobrze znanym na warszawskich ulicach Solarisem.

 

Stołeczna spółka zdecydowała się na wybór tańszej propozycji, a taką przedstawiało konsorcjum Ursus BUS S.A. Pokonało one producenta z Bolechowa zarówno w kryterium cenowym, jak i – co ważniejsze – ocenie technicznej i zużyciu energii elektrycznej. Od decyzji komisji przetargowej przysługuje jeszcze odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Jeżeli ta nie będzie miała nic przeciwko temu, to w przyszłym roku na stołecznych ulicach zobaczymy kolejnego polskiego producenta.

 

Autobusy mają być dostarczone w ciągu 245 dni od podpisania umowy.

 

Najnowsze pojazdy MZA będą posiadały po raz pierwszy podwójny system ładowania. Poza tradycyjnym zasilaniem z gniazdka typu plug-in zostaną wyposażone w pantografy, które pozwolą na uzupełnienie energii z ładowarki napowietrznej na pętlach. Takich urządzeń będzie na terenie Warszawy docelowo 19, natomiast być może jeszcze w tym roku pierwsze pojawią się przy ulicy Spartańskiej na krańcu linii 222.

 

W ciągu czterech najbliższych lat Miejskie Zakłady Autobusowe zamierzają zrealizować duży program elektrobusowy (dzięki wsparciu funduszy unijnych). W 2020 roku w taborze Spółki powinno być co najmniej 126 pojazdów elektrycznych, w tym ponad sto przegubowych. Mają one obsługiwać przede wszystkim linie przechodzące przez Trakt Królewski, aby wyeliminować na reprezentacyjnej trasie spaliny, a także zmniejszyć uciążliwy hałas.

 

Realizacja programu wymaga ponadto inwestycji w przebudowę infrastruktury zajezdniowej. Do obsługi tego typu pojazdów zostaną przystosowane oddziały „Woronicza” oraz „Redutowa”.

 

Ursus specjalizuje się w produkcji i sprzedaży maszyn oraz urządzeń, także części do ciągników rolniczych, a jego korzenie pozostają na terenie warszawskiej dzielnicy Ursus. Pięć lat temu spółka Ursus połączyła siły z innym rodzimym producentem maszyn dla rolnictwa, spółką Pol-Mot Warfama z siedzibą w Lublinie.

Redakcja

fot. materiały prasowe

źródło: „MZA Warszawa”

Dołącz do nas na Facebooku



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności