Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Uciążliwe korki w porannym szczycie
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Uciążliwe korki w porannym szczycie

Utworzone Maj 19th, 2015 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Skrzyżowanie Al. Solidarności z Targową stało się symbolem przemian komunikacyjnych w Warszawie, lecz skłonności kierowców jeżdżących w tym miejscu nie podlegają pozytywnym zmianom. Płaszczyznę tę poprzedza sygnalizacja świetlna, porządkująca wyjazd autobusów z bus-pasa.

 

Z informacji docierających do nas wynikało, że kierowcy autobusów MZA stosują w tym miejscu tzw. wolną amerykankę powodując zagrożenie w ruchu drogowym. Jak to zwykle bywa rzeczywistość jest inna.

 

Z naszych obserwacji wynika, że kierowcy autobusów MZA popełniają wykroczenia, ale na poziomie incydentalnym. Prawy skrajny pas ruchu to oznakowany bus-pas. Tą częścią jezdni poruszają się linie prywatne, taksówki, oraz cała masa samochodów, które nie mają w tym miejscu prawa się znajdować. Dodatkowo kierowcy linii prywatnych, które kończą trasę przy ulicy Wileńskiej wypuszczają pasażerów. Powoduje to, że bus-pas szczególnie w godzinach szczytu porannego staje się tasiemcowym korkiem.

 

To zjawisko staje się przyczyną, że „ciśnienie” w ruchu przenosi się na lewy skrajny pas, który wyznaczony jest do jazdy w lewo. Kierowcy omijają prawidłowo stojące na środkowym pasie ruchu pojazdy i nie przestrzegając sygnalizacji świetlnej wjeżdżają w przestrzeń pomiędzy śluzą, a sygnalizacją świetlną przy ulicy Targowej.

 

Taka sama sytuacja jest na bus-pasie, gdzie kierowcy samochodów osobowych i linii prywatnych nie stosują się do sygnalizacji świetlnej i przejeżdżają za sygnalizatory, skracając sobie czas potrzebny na opuszczenie przestrzeni przez pojazdy oczekujące pomiędzy sygnalizacjami.

 

Dalszy chaos można przewidzieć, autobusy wyjeżdżające z bus-pasa nie mają miejsca, aby rozjechać się na pasy zgodne z ich kierunkiem jazdy. Powstaje konflikt z kierowcami chcącymi jechać z środkowego pasa ruchu, co może być powodem informacji o nieprawidłowym zachowaniu kierowców MZA.

 

Opisana uciążliwa sytuacja potwierdza się codziennie szczególnie w godzinach szczytu komunikacyjnego i jest wpisana w naszą zależność. To my decydujemy o przestrzeganiu zasad ruchu drogowego i dopóki się to nie zmieni, będziemy musieli podjąć decyzję, czy nie lepiej będzie zamienić własne cztery kółka na komunikację miejską.

Janusz Bubel

źródło: „nr.waw.pl”

Al. Solidarności przed ulicą Targową, tzw. śluza

Al. Solidarności przed ulicą Targową, tzw. śluza

Al. Solidarności, takie zachowania to codzienność

Al. Solidarności, takie zachowania to codzienność

Kolejne osobówki na bus-pasie

Kolejne osobówki na bus-pasie

Dojazd do tzw. śluzy

Dojazd do tzw. śluzy

Linia prywatna, brak przystanku, blokowanie ruchu

Linia prywatna, brak przystanku, blokowanie ruchu

Wjazd w śluzę...

Wjazd w śluzę…

Dołącz do nas na Facebooku



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności