Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Trasa W-Z ważne miejsce Warszawy
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Trasa W-Z ważne miejsce Warszawy

Utworzone Luty 10th, 2015 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Charakterystyczne miejsca

 

Każde miasto ma swoje charakterystyczne miejsce, budynek, most, albo rozwiązanie komunikacyjne, które od razu rozpoznamy na zdjęciu i nie mamy wątpliwości, że jest to Londyn, Paryż czy Berlin. Czy Warszawa ma takie miejsca, które identyfikują ją w sposób jednoznaczny?

 

Ma. Niewątpliwie jest to np. Pałac Kultury i Nauki, albo Kolumna Zygmunta. Ale jeżeli chodzi o bardziej newralgiczne miejsce dla ruchu kołowego i pieszych, jest to także Trasa W-Z, łącząca wschodnią i zachodnią część Warszawy z tunelem biegnącym pod Krakowskim Przedmieściem, Senatorską i Miodową. Położona w bardzo charakterystycznym miejscu.

 

Przed wjazdem do tunelu, jadąc od strony Pragi, widać z tej perspektywy nie tylko pięknie wyeksponowany Zamek Królewski, ale również Kolumnę Zygmunta, Starte Miasto oraz kościół Św. Anny i charakterystyczne budynki przy Krakowskim Przedmieściu. To sprawia, że turyści od prawie 20 lat mają okazję skorzystać również z zabytkowego tramwaju linii T, kursującego Trasą W-Z w okresie letnim.

 

Patrząc z perspektywy komunikacji inną cechą wyróżniającą to miejsce są przystanki usytuowane na wspólnym pasie autobusowo-tramwajowym nazwane Stare Miasto 01, 02. Czym się wyróżniają? Otóż tym, że pasażerowie wychodzą z autobusów i tramwajów bezpośrednio na jezdnię przed pojazdy, co nie jest szczególnie bezpiecznym rozwiązaniem, zwłaszcza w okresie letnim.

 

Czy istnieje jakieś inne rozwiązanie, uwzględniające potrzeby wszystkich, związane z tym rejonem? Przeanalizujmy: nie można całkowicie zamknąć dla ruchu samochodowego Al. Solidarności przy Zamku Królewskim, gdyż jest to miejsce, jak wspomnieliśmy, newralgiczne i charakterystyczne dla Warszawy.

 

Przebudowa wiaduktu mostu Śląsko-Dąbrowskiego nie wchodzi w rachubę. Rejon ten jest też ważnym miejscem przesiadkowym dla pasażerów jadących w różne rejony stolicy. Czy w takim razie władze miasta podjęły w tej sprawie jakieś konkretne decyzje? Uważamy, że tak – zamykając przejazd dla samochodów osobowych we wspomnianym miejscu w godzinach 6:00 – 10:00 i 15:00 – 19:00 dając tym samym pierwszeństwo komunikacji miejskiej.

 

Nasuwa się pytanie. Czy i jak można zwiększyć bezpieczeństwo pieszych? Według naszej oceny można, stosując się do zasady zachowania szczególnej ostrożności i ograniczonego zaufania. Mówiąc popularnym językiem bezpieczeństwo w ruchu drogowym zależy od rozsądku wszystkich jego uczestników, nie tylko kierujących, ale również pieszych i pasażerów.

Janusz Bubel

źródło: „nr.waw.pl”

Trasa W-Z dawniej

Trasa W-Z dawniej

Trasa W-Z dawniej

Trasa W-Z dawniej

Trasa W-Z współcześnie

Trasa W-Z współcześnie

Trasa W-Z współcześnie

Trasa W-Z współcześnie

Dołącz do nas na Facebooku



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności