Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Trasa Toruńska / os. Potok – jak w czeskim filmie
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Trasa Toruńska / os. Potok – jak w czeskim filmie

Utworzone Styczeń 21st, 2014 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Jak w czeskim filmie

 

Trwający remont Trasy Toruńskiej zmusza kierujących do stałego zachowania olbrzymiej uwagi. Fakt, że co kilka dni zmienia się organizacja ruchu nie stanowiłby jeszcze jakiegoś wyjątkowego zagrożenia, gdyby owe zmiany w oznakowaniu były czytelne.

 

Spójrzmy, jak wygląda oznakowanie „nowego” wyjazdu z Wisłostrady. Krótki pas rozbiegowy utrudnia płynną zmianę pasa ruchu, ale oznakowanie poziome w zasadzie w ogóle ją uniemożliwia – bowiem pasy ruchu oddziela linia ciągła… Ponieważ czasowe oznakowanie wymalowane zostało farbą białą, ciężko jest odróżnić „stare” od „nowego”. Ciekawe czy jest to zgodne z projektem? Zapewne nie, ale, mimo że codziennie półlegalny manewr wykonują tysiące kierowców, nikogo nie interesuje jak ma się rzeczywistość do projektu.

 

Uczy się natomiast kierowców, że są jednak sytuacje, w których przepis jest przepisem, ale w zasadzie zupełnie legalnie i bez konsekwencji można go złamać. Idąc takim tokiem rozumowania, może ograniczenia prędkości też są tylko sugerowane, więc w zasadzie po co je respektować?

Trasa Toruńska / os. Potok

Trasa Toruńska / os. Potok

Trasa Toruńska / os. Potok

Trasa Toruńska / os. Potok

Trasa Toruńska / os. Potok

Trasa Toruńska / os. Potok


Bałagan jest zresztą większy – np. jazda prawym pasem właśnie pomiędzy Wisłostradą a Marymoncką dostarcza wielu ciekawych drogowych przeżyć. Ponieważ większości kierowcom wciąż trudno uwierzyć, że jest to legalny pas ruchu, nie często z niego korzystają. Cóż, widocznie wciąż nie każdy uznaje, że jazda po powierzchni wyłączonej z ruchu może być dopuszczona. Akurat w tym wypadku to dobrze – łatwiej włączyć się autobusom do ruchu z przystanku Os. Potok.

 

Jadąc jeszcze kawałek dalej – mijamy wyjazd ze stacji benzynowej. Zgodnie ze starą organizacją ruchu był tam pas włączeniowy, teraz go nie ma. Wyjeżdża się wprost na nowopowstały pas ruchu. Została wprawdzie namalowana linia warunkowego zatrzymania, ale poza tym niewiele się zmieniło. Ekran zasłania widoczność, wyjeżdżając ze stacji łatwo zderzyć się z nadjeżdżającym pojazdem. Szczególnie, gdy ktoś jeździ na pamięć i zobaczy wymalowaną powierzchnię wyłączoną z ruchu, która wciąż jest widoczna, ale już jako element niepożądany, stanowiący nawierzchnię pasa ruchu… Może znak STOP byłby tu bardziej wskazany?

 

Ciekawe, czy odpowiedzialny za oznakowanie czeski wykonawca prac, związanych z przebudową, stosuje tym samym metody oznakowania znane mu z praktykowanych w jego kraju? Wydaje się to mało prawdopodobne, ponieważ Czesi słyną z większej dyscypliny i kultury drogowej. Zatem czego kwestią są liczne zaniedbania? Oczywiście w tych sprawach wystąpiliśmy z prośbą o korekty. Fakt, że już dość dawno. Jakoś wydaje nam się, że to nie będzie koniec interwencji, związanych z Trasą Toruńską, ale podobnie jak wszyscy kierowcy – staramy się uzbroić w cierpliwość i przeczekać te dwa lata… MB

źródło: „nr.waw.pl”

Trasa Toruńska / os. Potok

Trasa Toruńska / os. Potok

Trasa Toruńska / os. Potok

Trasa Toruńska / os. Potok

Trasa Toruńska / os. Potok

Trasa Toruńska / os. Potok

Trasa Toruńska / os. Potok

Trasa Toruńska / os. Potok

Trasa Toruńska / os. Potok

Trasa Toruńska / os. Potok

Trasa Toruńska / os. Potok

Trasa Toruńska / os. Potok



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności