Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Sosnkowskiego / Kościuszki – Al. Zjednoczenia / Zuga – Pawińskiego / Korotyńskiego
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Sosnkowskiego / Kościuszki – Al. Zjednoczenia / Zuga – Pawińskiego / Korotyńskiego

Utworzone Grudzień 10th, 2012 przez admin

Bezpieczeństwo w ruchu drogowym

 

Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o., pomimo poparcia dla wszelkich rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo w ruchu drogowym, w tym budowania tzw. azyli dla pieszych, zwracają się z prośbą o interwencję w miejscach, gdzie rozwiązania te stanowią utrudnienie dla kierowców autobusów.

 

W naszej ocenie prostszym i tańszym rozwiązaniem niż wprowadzanie korekt w nowej organizacji ruchu powinno być uwzględnienie gabarytów autobusów i relacji poszczególnych linii na etapie przygotowywania projektu, a zatem np. konsultacje z ZTM.

 

W poniższych miejscach konieczna jest interwencja już dziś:

 

Sosnkowskiego / Kościuszki

 

– azyl dla pieszych ogranicza szerokość pasa ruchu ul. Kościuszki, co dla autobusów wykonujących manewr skrętu w prawo oznacza konieczność głębokiego wjechania prawymi tylnymi kołami na chodnik. W ciągu dnia kursuje tamtędy linia 178 (dziś w całości obsługiwana przez ajentów), a nocą nasze N35 i N85. Uszkodzenia chodnika są już widoczne, ale zagrożenie może istnieć także dla pieszych.

 

W tym wypadku powinna zostać rozmontowana część azylu po stronie skrzyżowania oraz zlikwidowany pylon ze znakiem C-9.

Sosnkowskiego / Kościuszki

Sosnkowskiego / Kościuszki

Sosnkowskiego / Kościuszki

Sosnkowskiego / Kościuszki

 Al. Zjednoczenia / Zuga

– azyl dla pieszych powoduje zawężenie pasa ruchu (linia 103 i 197), nie ma jednak żadnych dodatkowych znaków ani przed ani za skrzyżowaniem, które porządkowałyby parkowanie pojazdów. Powtarza się sytuacja z ul. Szczęśliwickiej, gdzie pojazdy parkujące przy krawędzi jezdni utrudniają lub uniemożliwiają ruch szerokim autobusom. Również w Al. Zjednoczenia widać ślady opon na wyspie azylu.
W tym miejscu konieczne będzie – ustawienie znaków B-36 wraz z T-24.

Al. Zjednoczenia / Zuga

Al. Zjednoczenia / Zuga

Al. Zjednoczenia / Zuga

Al. Zjednoczenia / Zuga

Pawińskiego/Korotyńskiego

– azyl dla pieszych na Korotyńskiego na pewno ułatwia pieszym pokonanie jezdni, ale jednocześnie utrudnia skręt kierowcom autobusów. Dotyczy to linii 128 i 172, w większości obsługiwanym przez wozy 15-to metrowe. Obecnie przód autobusu należy przeprowadzić nad trawnikiem, pomiędzy słupem oświetleniowym, znakiem drogowym a wyspą. Zepchnięty poza jezdnię, zalegający i zmarznięty śnieg będzie przyczyniał się do uszkodzeń autobusów. Tutaj też, pomóc może jedynie rozmontowanie części azylu.

Marek Brudnicki

źródło: „nr.waw.pl”

Pawińskiego / Korotyńskiego

Pawińskiego / Korotyńskiego

Pawińskiego / Korotyńskiego

Pawińskiego / Korotyńskiego

Pawińskiego / Korotyńskiego

Pawińskiego / Korotyńskiego



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności