Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Rozmowa z Z-cą Burmistrza Dzielnicy Ursus panem Jackiem Duchnowskim
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Rozmowa z Z-cą Burmistrza Dzielnicy Ursus panem Jackiem Duchnowskim

Utworzone Grudzień 6th, 2013 przez piotr.piwowarski

Planuje się wprowadzenie nowego schematu komunikacji autobusowej dla Ursusa

z-ca burmistrza Jacek Duchnowski

z-ca burmistrza Jacek Duchnowski

 

 

Ze względu na istotne zmiany w sieci komunikacyjnej na południu Warszawy, postanowiliśmy zapytać władze dzielnicy Ursus, na jakim etapie znajdują się prowadzone inwestycje, a także, jakie są dalsze plany rozwoju. Każda nowa inwestycja wpływa, bowiem naturalnie na kształt komunikacji autobusowej. Ważnym elementem będzie otwarcie dworca kolejowego PKP Ursus-Niedźwiadek, a także wiaduktu ul. Gierdziejewskiego. Jednak kierowcy odczują ulgę dopiero po ponownym otwarciu ul. Cierlickiej.

 

W ratuszu Dzielnicy Ursus przyjął nas i udzielił szczegółowych informacji Pan Burmistrz Jacek Duchnowski.

 

Nadzór Ruchu: W latach 70-tych ubiegłego wieku, gdy powstawało nowe osiedle Niedźwiadek po zachodniej stronie Ursusa, nikt chyba nie myślał, że w przyszłości powstanie tu dworzec kolejowy. Kiedy narodził się pomysł budowy i ile lat musiało minąć, aby mogły powstać jego pierwsze plany?

 

Jacek Duchunowski: Pomysł budowy stacji narodził się właściwie razem z powstaniem Osiedla Niedźwiadek i od tego czasu mieszkańcy oraz kolejne lokalne władze starały się o realizację tej inwestycji. W 2012 roku podpisano trójstronne porozumienie między Miastem Stołecznym Warszawą, ZTM a PKP PLK i przystąpiono do projektowania, a następnie do realizacji inwestycji budowy stacji PKP Ursus – Niedźwiadek. Przy stacji powstał parking typu „park & ride”. Sama stacja ma nowoczesny charakter, jednocześnie zawiera akcenty odnoszące się do nazwy sąsiadującego z nią osiedla. Mam tu na myśli kontur niedźwiadka, wykrojony w betonowej ścianie wejścia na stację, który już bardzo spodobał się mieszkańcom.

 

NR: Budowę stacji rozpoczęto we wrześniu 2012 roku. Czy podczas wykonywanych prac napotkaliście na jakieś trudności, które zagroziłby terminowi oddania do użytku?

 

JD: Stacja PKP URSUS Niedźwiadek to wspólna inwestycja PKP PLK oraz ZTM. Wykonawcą projektu jest firma Mostostal Warszawa SA i z tego, co możemy obserwować inwestycja idzie sprawnie.

 

NR: Czy na Święta Bożego Narodzenia mieszkańcy Ursusa dostaną prezent w postaci uruchomienia nowej stacji kolejowej, a jeżeli nie to, kiedy?

 

JD: Z informacji, jakie przekazują nam inwestorzy wynika, że prace właściwie zostały już zakończone. Termin oddania stacji do użytku zależy od czasu, w jakim wykonawca projektu otrzyma stosowne pozwolenia.

 

NR: Na terenie Dzielnicy Ursus jest jeszcze jedna istotna inwestycja, która ma połączyć jej zachodnią stronę z Bemowem, chodzi o ulicę Gierdziejewskiego i budowany wiadukt nad torami kolejowymi. Jaki jest ostateczny termin ukończenia tej budowy i czy planowane jest tam uruchomienie linii autobusowej?

 

JD: Inwestorem budowy przedłużenia ul. Gierdziejewskiego w kierunku ul. Poznańskiej jest GDDKiA, która najwyraźniej zakończyła inwestycję i planuje otworzyć ulicę dla ruchu do końca bieżącego roku. Mam nadzieję, że uda się uzyskać wszystkie potrzebne pozwolenia i mieszkańcy Ursusa będą mogli pojechać nową trasą jeszcze przed zakończeniem roku. Jest to szczególnie ważne teraz, kiedy na najbliższe 3 miesiące, z powodu remontu wiaduktu kolejowego, zamknięto ul. Cierlicką. Otwarcie ul. Gierdziejewskiego znacznie ułatwiłoby komunikację na terenie dzielnicy. Planowane jest na niej uruchomienie przedłużonej linii autobusowej nr 197, która obecnie obsługuje już tereny Bemowa, Woli i Bielan.

 

NR: Zamknięto przejazd pod wiaduktem kolejowym ulicy Cierlickiej. Remont wiaduktu kolejowego ma potrwać trzy miesiące. Będą na pewno duże utrudnienia. Istnieje realne zagrożenie, że nadciągający okres zimowy może przeszkodzić prowadzeniu prac. Czy w takim przypadku termin zakończenia prac może się przeciągnąć, czy też warunki zimowe są wkalkulowane w harmonogram prac?

 

JD: Firma INTOP Warszawa sp. z o o, wykonawca inwestycji generalnego remontu wiaduktu kolejowego w Ursusie, której inwestorem jest PKP PLK, deklarował publicznie, że użyta technologia pozwoli prowadzić budowę w trudnych warunkach pogodowych i prace nie będą wstrzymywane z powodu mrozów.

 

NR: Czy na tę chwilę Ursus ma dobrą infrastrukturę komunikacyjną i przystankową? Czy w przyszłości po zakończeniu inwestycji na terenie dzielnicy planowany jest dalszy rozwój komunikacji miejskiej?

 

JD: Rozwój komunikacji autobusowej w dzielnicy Ursus jest na bieżąco monitorowany i optymalizowany. Kolejne inwestycje drogowe oraz budownictwo mieszkaniowe są pretekstem do zmian w układzie komunikacyjnym dzielnicy. Na przykład, ul Nowolazurowa jest już obsługiwana przez linię 187, na ul. Gierdziejewskiego planuje się uruchomić linię 197, która już kursuje na terenie Bemowa, Woli i Bielan czy na Osiedlu Gołąbki wydłużona została linia 194 do stacji PKP Gołąbki.

 

W ramach prowadzonych inwestycji drogowych są jednocześnie wymieniane wiaty przystankowe. W ostatnich dwóch latach zamontowano lub wymieniono wiaty na ulicach: Prystora, Składkowskiego, Skoroszewskiej, Bohaterów Warszawy i Ryżowej. Co za tym idzie infrastruktura komunikacyjna i przystankowa na terenie dzielnicy jest cały czas ulepszana, a jej obecny stan w mojej ocenie jest dobry.

 

Warto przy tej okazji wspomnieć, że na terenie Ursusa kursuje 14 linii autobusowych, w tym 2 nocne oraz są, łącznie z nowobudowaną Ursus – Niedźwiadek, 4 stacje kolejowe. Dodatkowo zakończono lub wkrótce zostaną zakończone duże drogowe projekty inwestycyjne jak POW, Węzeł Salomea, ul. Nowolazurowa czy przedłużenie ul. Gierdziejewskiego, które w sposób znaczący ułatwią komunikację zarówno na terenie dzielnicy jak połączenie z innymi rejonami miasta.

 

Rzeczywiście niektóre ulice gminne i powiatowe ze względu na parametry techniczne nie są przygotowane na przyjęcie linii autobusowych. W takiej sytuacji należałoby przebudować te ulice, co wiąże się z bardzo dużymi kosztami. Na szczęście są to nieliczne przypadki.
W związku ze spodziewanym zakończeniem, wspomnianych już w tej rozmowie, ważnych dla dzielnicy inwestycji drogowych, planuje się wprowadzenie nowego schematu komunikacji autobusowej dla Ursusa. Ma on zostać wdrożony po zakończeniu remontu wiaduktu nad ul. Cierlicką, czyli na wiosnę 2014. Dzielnica współpracuje w tym zakresie z ZTM, który obecnie prowadzi konsultacje z mieszkańcami w tej sprawie.

 

Inwestycje drogowe, które czekają na swoją realizację, a które naszym zdaniem znaczenie poprawiłyby sytuację komunikacyjną w dzielnicy to budowa nowej ulicy na odcinku od ul. Sosnkowskiego do ul Starodęby/ ul. Tomcia Palucha oraz ul. Brodatego, na odcinku od ul. Warszawskiej do rowu Konotopa, a także drogi dojazdowe do POW. Staramy się pozyskać na wymienione inwestycje środki oraz stosowne pozwolenia.

 

Dziękujemy Panu Burmistrzowi za poświęcenie czasu.

 

Bardzo dobrze, że realizowanych jest tyle inwestycji komunikacyjnych, jest to jedyna słuszna droga dla Warszawy. Całe lata zaniedbań i inwestycyjnego marazmu wpływają na nasze dzisiejsze korki. Należy pamiętać jednak, że władze lokalne nie są ani inwestorami, ani wykonawcami tych inwestycji, nie mogą w związku z tym odpowiadać za terminowość czy jakość oddawanych obiektów. A utrudnienia – cóż nie da się nadrobić wieloletnich inwestycyjnych zaległości bez utrudnień dla mieszkańców. Ale przynajmniej tkwiąc w korkach, możemy mieć nadzieję, że wkrótce zobaczymy światło w tunelu.

 

Dziękujemy za rozmowę.
Rozmawiali: Piotr Piwowarski, Marek Brudnicki

źródło: „nr.waw.pl”

Dw. kolejowy - widok od strony ulicy Orląt Lwowskich

Dw. kolejowy – widok od strony ulicy Orląt Lwowskich

Dw. kolejowy - widok od strony ulicy Orląt Lwowskich

Dw. kolejowy – widok od strony ulicy Orląt Lwowskich

Dw. kolejowy - widok od strony ulicy Orląt Lwowskich

Dw. kolejowy – widok od strony ulicy Orląt Lwowskich

Dw. kolejowy - widok od strony trasy S-2

Dw. kolejowy – widok od strony trasy S-2

Wiadukt ul. Gierdziejewskiego

Wiadukt ul. Gierdziejewskiego

Wiadukt ul. Gierdziejewskiego

Wiadukt ul. Gierdziejewskiego

Dołącz do nas na Facebooku



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności