Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Przedwojenne zajezdnie autobusowe „Zajezdnia „Inżynierska”
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Przedwojenne zajezdnie autobusowe „Zajezdnia „Inżynierska”

Utworzone Luty 14th, 2014 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Zajezdni „Inżynierska”

 

Zajezdnia przy ul. Inżynierskiej 6 na Pradze została oddana do użytku w 1866 roku. Służyła, jako remiza tramwajów konnych. Przebudowę na zajezdnię autobusową rozpoczęto 4 lipca 1921 roku a oddano do użytku 1 lutego 1922 roku.

 

Przebudowa polegała głównie na usunięciu szyn tramwajowych i poszerzeniu bram wjazdowych, które były za wąskie do szerokości autobusów. Zaprojektowana została na 30 stanowisk postojowych. Przygotowano całkowite zaplecze techniczne potrzebne do remontu autobusów. W budynku obok zajezdni mieściły się biura administracyjne Wydziału Autobusów oraz mieszkania służbowe.

 

W latach 1925 – 28 zajezdnia została rozbudowana a także wybudowano nowy budynek administracyjno-mieszkalny. W czasie działań wojennych, tak w 1939, 1944 jak i 1945 roku zajezdnia została zniszczona w ok. 20%, była najmniej zniszczoną w Warszawie. Po wyzwoleniu odbudowana z ponownym przeznaczeniem na zajezdnię autobusową.

 

Garażowały w niej pierwsze samochody ciężarowe służące do przewozu pasażerów, dokonywano remontów pojazdów. Później garażowały nowe autobusy marki Tubauto, Zis 155 i Chausson APH-521. Jako zajezdnia funkcjonowała do roku 1964. Następnie pełniła rolę bazy transportowej dla samochodów osobowych i gospodarczych zaplecza MZK.

 

W roku 1990 podjęto decyzje o jej likwidacji. W zachowanym do dziś budynku mieściły się biura administracyjne oraz mieszkania służbowe. W bramie tegoż budynku zachował się najstarszy fragment torów tramwajów konnych, jakie kursowały w Warszawie. W roku 2010 budynki dawnej zajezdni, jako obiekt historyczny, zostały wpisane do rejestru zabytków. RS

źródło: „nr.waw.pl”

Mechanicy z Inzynierskiej przy autobusie Somua 1928 foto ADM

Mechanicy z Inzynierskiej przy autobusie Somua 1928 foto ADM

ZiS 155 na zajezdni Inzynierska rok 1954

ZiS 155 na zajezdni Inzynierska rok 1954

Pierwsze Chaussony APH 521 na Inzynierskiej 1956

Pierwsze Chaussony APH 521 na Inzynierskiej 1956

Baza Transportowa 1980 rok

Baza Transportowa 1980 rok

 Radiowoz MZK 1980 rok

Radiowoz MZK 1980 rok

Rok 2010

Rok 2010

Tablica informacyja o wpisie do rejestru zabytkow rok 2010

Tablica informacyja o wpisie do rejestru zabytkow rok 2010

Brama wjazdowa do dawnej bazy MZK foto J. Bube rok 2013

Brama wjazdowa do dawnej bazy MZK foto J. Bube rok 2013

Druga brama wjazdowa do dawnej bazy MZK foto JB 2013

Druga brama wjazdowa do dawnej bazy MZK foto JB 2013

Syrenka nad brama wjazdowa rok 2010

Syrenka nad brama wjazdowa rok 2010



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności