Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Porządki na Dworcu Centralnym
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Porządki na Dworcu Centralnym

Utworzone Kwiecień 8th, 2014 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Dw. Centralny

 

Jak być może pamiętacie, pod koniec lutego zwróciliśmy się z prośbą o wymianę znaku B-2, zlokalizowanego w rejonie wjazdu na pętlę Dw. Centralny przez tunel od strony Jana Pawła II.

 

Po naszej interwencji początkowo znak ten został wymieniony, jednak pojawił się tu wątek humorystyczny – jego nowe ustawienie powodowało, że nie spełniał swojej roli, ponieważ tarcza znaku została odwrócona w niewłaściwą stronę… tyłem. Sprawiał wrażenie, że chce uniemożliwić wjazd na pętlę.

 

Poza tym, aby oznakowanie pozostało czytelne, słupek ze znakiem powinien być zlokalizowany bliżej wylotu łącznicy, jednoznacznie wskazując, gdzie nie wolno wjeżdżać. I po takiej właśnie kolejnej interwencji mamy właściwy znak we właściwym miejscu – widać to na poniższych zdjęciach.

Dw. Centralny - przed

Dw. Centralny – przed

Dw. Centralny - przed

Dw. Centralny – przed

Dw. Centralny - po poprawach oznakowania

Dw. Centralny – po poprawach oznakowania

Dw. Centralny - po poprawach oznakowania

Dw. Centralny – po poprawach oznakowania


Ale będąc już na tej dość newralgicznej pętli, warto jeszcze przyjrzeć się wyjazdowi z peronów przystankowych, bo jest tu pewna zagadka organizacyjno-formalna. Poruszając się przejazdem najbliższym dworca (np. linia 504, 700, ale także taksówki i cały ruch pozostały), mamy wyraźnie oznakowane pierwszeństwo przejazdu wobec pojazdów wyjeżdżających z prawej strony (strefa ruchu – pierwszy wyjazd za dworcem). Bezpośrednio za tym skrzyżowaniem napotykamy jednak znak A-7, nakazujący nam ustąpienie pierwszeństwa przejazdu. Pytanie brzmi: komu? Ponieważ jest on umiejscowiony na wysokości końca peronu środkowego, a jednocześnie w zbyt dużej odległości od ul. Emilii Plater, sugeruje że intencją organizatora ruchu było nadanie pierwszeństwa autobusom wyjeżdżającym z dwóch pozostałych peronów, oddalonych od dworca.

 

Tego śmiałego wniosku tego nie da się jednak potwierdzić analizując pozostałości oznakowania poziomego – widoczny jest tylko fragment linii jednostronnie przekraczalnej, przedłużającej krawędź II peronu. Nie ma również odpowiedniego znaku D-1, informującego kierowców autobusów od strony II i III peronu o ewentualnie przysługującym im pierwszeństwie przejazdu. Mamy nadzieję na wyjaśnienie tych kwestii, a kiedy tylko otrzymamy jakieś wiadomości, przekażemy je Wam.

 

Przy tej okazji poruszyliśmy również kwestię zalegalizowania możliwości możliwości skrętu w prawo w ul. Emilii Plater z pasa środkowego. Duże natężenie ruchu, częste blokowanie wyjazdu z dworca przez kierowców przygotowujących się do skrętu w prawo w Al. Jerozolimskie, powoduje, że kierowcy autobusów i tak niejednokrotnie wykonują wspomniany manewr ze środkowego pasa ruchu, z tym, że dziś – nielegalnie. MB

źródło: „nr.waw.pl”

Dw. Centralny - rozwiązanie

Dw. Centralny – rozwiązanie

Dw. Centralny - stan obecny

Dw. Centralny – stan obecny

Dw. Centralny

Dw. Centralny

Dw. Centralny

Dw. Centralny

Dw. Centralny

Dw. Centralny

Dołącz do nas na Facebooku



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności