Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Poruszacie różne tematy – zadawane są ciekawe pytania
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Poruszacie różne tematy – zadawane są ciekawe pytania

Utworzone Luty 18th, 2014 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Dziękujemy bardzo za kontakt z nami

 

Cieszymy się z coraz częstszej korespondencji wysyłanej na nasz adres interwencje@nr.waw.pl. Poruszane są różne tematy, zadawane są ciekawe pytania. Staramy się odpowiedzieć na wszystkie problemy w sposób indywidualny lub tak, jak w przypadku tej sprawy na łamach naszej strony. Problem dotyczy przystanku Dw. Centralny 02. Przypomnijmy, że o nieprawidłowym i mylącym oznakowaniu poziomym pisaliśmy w tym artykule.

 

Na wstępie przypomnę, że każde ruszenie autobusem z przystanku, bez znaczenia czy jest wyposażony w zatokę czy też nie, jest manewrem włączania się do ruchu, gdyż zatrzymanie na przystanku nie wynika z warunków ruchu. Dodatkowo w przypadku przystanku Dw. Centralny 02, manewr ten połączony jest ze zmianą pasa ruchu, czyli należy zasygnalizować go w odpowiednim momencie kierunkowskazem. Taki stan rzeczy jest od niedawna, bowiem po naszej interwencji przywrócona została organizacja ruchu zgodna z obowiązującym projektem. Okazało się, że rozwiązanie wpływające na powstawanie kolizji powstało „przypadkiem”, czyli najprawdopodobniej zawinił wykonawca nanoszący je na nawierzchnię w terenie. Są również dwa negatywne aspekty tej sprawy.

 

Po pierwsze konieczność zmiany pasa ruchu po ruszeniu z przystanku nie ułatwia pracy kierowcom (poprzednie rozwiązanie w zasadzie dawało im możliwość kontynuacji jazdy na wprost po własnym pasie ruchu), po drugie można mieć poważne zastrzeżenia, do jakości wykonania owej korekty, co już w parę tygodni po jej wykonaniu jest widoczne choćby na naszych zdjęciach. Do wiosny znów nie będzie wiadomo, jak naprawdę przebiegają linie poziome. Nie pozostaje niestety nic innego, jak stosować się ściśle do obowiązującej organizacji ruchu.

 

Przy okazji kwestii związanych z obsługą przystanków, warto też na razie tylko wspomnieć, że wkrótce możemy spodziewać się zmian także na przystankach Metro Politechnika. Będzie łatwiej obsługiwać przystanki w kierunku centrum, spokojniej będzie można odbywać również postoje na przystankach krańcowych. Jeszcze większe rewolucje i bardziej kontrowersyjne rozwiązania będą miały miejsce w przeciwnym kierunku, ale o tym opowiemy przy następnej okazji. JB/MB

źródło: „nr.waw.pl”

Koniec pasa

Koniec pasa

Widok od strony Em. Plater

Widok od strony Em. Plater

Widok od strony kabiny kierowcy

Widok od strony kabiny kierowcy

Linia krawędziowa P-6

Linia krawędziowa P-6



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności