Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Pogmatwana sytuacja na bus-pasie w Al. Solidarności
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Pogmatwana sytuacja na bus-pasie w Al. Solidarności

Utworzone Listopad 17th, 2015 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Bus_pas_al_Solidarnosci_700x350

W ramach walki z – naszym zdaniem – niekonsekwencją i niedbałością zastosowanego oznakowania, postanowiliśmy wyprostować nieco pogmatwaną sytuację na bus-pasie w Al. Solidarności. Wszelkie formalno-technicznie niedociągnięcia wpływają negatywnie na postrzeganie pasów dla autobusów przez kierujących, co prowadzi do przypadków częstszego ignorowania obowiązującej organizacji ruchu. Odbija się to, więc na skuteczności i płynności kursowania pojazdów komunikacji miejskiej.

 

A jakie problemy zauważyliśmy?

 

1. Niekonsekwencja: Al. Solidarności przed skrzyżowaniem z ul. Rzeszotarskiej. Około 100 m przed skrzyżowaniem znajduje się znak D-12 (pas dla autobusów) z tabliczką T-3a („Koniec”), informujący o końcu pasa ruchu dla autobusów. Kilka metrów dalej znajduje się znak poziomy P-22 (BUS), a za kolejne kilkadziesiąt następny a także znak F-10, informujący o możliwości jazdy na wprost z prawego pasa jedynie dla autobusów. Oznakowanie pionowe i poziome wzajemnie się wyklucza (zdjęcie 1 i 2).

 

2. Niby drobiazg: za ul. Rzeszotarskiej znów znak pionowy D-11 rozpoczyna odcinek pasa ruchu dla autobusów i te kilkadziesiąt metrów to jedyny odcinek bus-pasa obowiązujący całą dobę (pozostałe w godzinach 6-20) – zdjęcie 3.

 

3. Zagadka: śluza, pozwalająca na zmianę pasów ruchu przez poszczególnych uczestników ruchu drogowego 100 m przed ul. Targową.

 

a. Znak końca pasa ruchu dla autobusów jest nieprawidłowy – znaki występują w konfiguracji D-11 (początek pasa ruchu dla autobusów) + T-3a („Koniec”) – powinien być zastosowany znak D-12 (rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach rozdz. 5.2.12. /Dz. U. z dnia 23 grudnia 2003 r./) /zdj. 5/.

 

b. Ponieważ pas ruchu dla autobusów na tym odcinku obowiązuje (ponownie) w godzinach 6-20 (zdj. 4), w porze nocnej mogą z niego korzystać kierujący innymi pojazdami. Jeżeli tak się stanie, kierujący dojeżdża do linii warunkowego zatrzymania przy śluzie i staje przed dylematem do którego sygnalizatora powinien się zastosować. Nad pasem ruchu znajduje się sygnalizator SB, nadający sygnały jedynie dla kierujących autobusami. Sygnalizator S1 znajduje się nad środkowym pasem ruchu – nie może się także do niego zastosować, jako że ich kierunki ruchu za śluzą są kolizyjne (Zdjęcie 3).

 

Naszym zdaniem z tego powodu ten odcinek pasa dla autobusów powinien obowiązywać całą dobę – wyeliminowałoby to obecność na nim innych pojazdów.
Zobaczymy, czy nasze uwagi są istotne i czy pojawią się jakieś nowe rozwiązania.

Marek Brudnicki

źródło: „nr.waw.pl”

Al. Solidarności

Al. Solidarności

Al. Solidarności

Al. Solidarności

Al. Solidarności

Al. Solidarności

Al. Solidarności

Al. Solidarności

Al. Solidarności

Al. Solidarności

Dołącz do nas na Facebooku



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności