Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Po naszych interwencjach – zmiany, zmiany, zmiany
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Po naszych interwencjach – zmiany, zmiany, zmiany

Utworzone Listopad 12th, 2013 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Zmiany, zmiany, zmiany

 

Dziś kilka dobrych informacji. Po pierwsze zakończył się remont ulicy Gostyńskiej – to ta wąska uliczka łącząca Płocką i Obozową przy pętli Młynów. Jest to dobra informacja, ponieważ od kilku lat walczyliśmy o wprowadzenie tam organizacji ruchu, która doprowadziłaby do nieblokowania ulicy przez parkujące pojazdy oraz do niwelacji ostrego spadku jezdni przed Obozową.

 

M.in. po jednym z kolejnych incydentów, trzy lata temu pisaliśmy:
„Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o. informują, że w dniu 22 października br. w godzinach wieczornych na skrzyżowaniu ul. Gostyńskiej i Obozowej doszło po raz kolejny do zawieszenia się autobusu linii 136 w trakcie omijania zaparkowanego pojazdu na spadku jezdni. Sprawę parkowania pojazdów w tym miejscu poruszyliśmy w marcu br. po wystąpieniu pierwszych utrudnień, związanych z otwarciem lokalu gastronomicznego w pobliżu tego skrzyżowania.

 

W odpowiedzi na interwencję ZTM, Zarząd Dzielnicy Wola stwierdził (UD-XVII-WIR-KDE-0717-58-2-10), że wprowadzenie zakazu zatrzymywania się spotka się z dezaprobatą mieszkańców.
Ponieważ sytuacja, w której dochodzi do strat i uszkodzeń naszego taboru w trakcie wykonywania prawidłowych manewrów jest nie do przyjęcia, zwracamy się z prośbą o podjęcie zdecydowanych kroków, mających na celu spowodowanie wyeliminowania tego zagrożenia poprzez zaproponowaną przez nas organizację ruchu, niwelację spadku jezdni ul. Gostyńskiej, zmianę tras linii lub zmianę obsługi na autobusy wysokopodłogowe.”

 

Mimo początkowo negatywnych opinii zarządcy drogi (Zarząd Dzielnicy Wola), zasłaniającego się małą podażą miejsc parkingowych dla mieszkańców, udało się jednak po trzech latach uporządkować ruch. Po lewej stronie wprowadzono zakaz zatrzymywania się, a po prawej wyznaczono stanowiska postojowe, kończące się kilkadziesiąt metrów przed skrzyżowaniem z Obozową, gdzie także obowiązuje zakaz zatrzymywania się „wzmocniony” biało-czerwonymi słupkami. Nie ma także już tak gwałtownej zmiany poziomów nawierzchni, która wielokrotnie doprowadzała do uszkodzeń autobusów.

ul. Gostyńska luty 2010 roku

ul. Gostyńska luty 2010 roku

ul. Gostyńska luty 2010 roku

ul. Gostyńska luty 2010 roku

ul. Gostyńska listopad 2013 roku

ul. Gostyńska listopad 2013 roku

Gostyńska / Obozowa 2013 rok

Gostyńska / Obozowa 2013 rok

ul. Gostyńska listopad 2013 roku

ul. Gostyńska listopad 2013 roku


Po drugie – musiało minąć półtora roku, aby udało się „wdrożyć w terenie” dziesięciometrowy odcinek linii przerywanej na przystanku Metro Marymont 11. Wcześniej dla autobusów linii 510 czy, tymczasowo kursującej, linii Z-1 wjazd od strony Słowackiego i podjazd pod przystanek był formalnie niemożliwy – linia ciągła chroniła buspas. Wprawdzie dziś nie kursuje w tej relacji już żadna linia, ale nie wiadomo, co przyniesie przyszłość.

Metro Marymont rok 2012

Metro Marymont rok 2012

Metro Marymont rok 2012

Metro Marymont rok 2012

Metro Marymont listopad 2013 roku

Metro Marymont listopad 2013 roku

Metro Marymont listopad 2013 roku

Metro Marymont listopad 2013 roku


Po trzecie – podobnie, ale na szczęście szybciej, wrócił porządek w Al. Solidarności za przystankami Metro-Ratusz Arsenał. Drogowcy, z sobie tylko wiadomych przyczyn, zamalowali fragment linii przerywanej, zezwalającej autobusom (liniom jadącym z pl. Bankowego) na wjazd na tram-buspas. Błąd został po około dwóch miesiącach (!) „zamarkowany”, bo trudno powiedzieć o poprawieniu, jeśli użyto oznakowania tymczasowego – żółtego. Ciekawe, co będzie dalej, bo wraz z pierwszymi śniegami wyklejone linie zapewne odpadną.

Al. Solidarności - listopad 2013

Al. Solidarności – listopad 2013

Al. Solidarności - listopad 2013

Al. Solidarności – listopad 2013

Kilka spraw udało się załatwić, chociaż nikt nie obiecywał, że będzie łatwo i szybko. I nie było. Mimo wszystko należy wspomnieć, że najszybciej reagującą instytucją jest Zarząd Transportu Miejskiego, który jak żaden inny miejski urząd, rozumie potrzeby kierujących pojazdami komunikacji miejskiej.

 

Niestety, wprowadzenie zmian w organizacji ruchu nie leży w gestii ZTM, ale mimo wszystko Zarząd podejmuje się niekiedy tworzenia projektów organizacji ruchu, wyprzedzając działania zarządcy drogi i przyspieszając tym samym żmudną procedurę. Tak właśnie było w przypadku linii ciągłej w rejonie przystanku Metro Marymont 11.

 

Podobnie z wzorową postawą (naszym skromnym zdaniem) przedstawicieli tej instytucji spotkaliśmy się w związku z propozycją zmiany trasy linii 112; fakt, że dziś autobusy kursują jeszcze (oficjalnie) korzystając z zawrotki, wynika jedynie z formalności, związanych z koniecznością uruchomienia na tej trasie nowego przystanku na terenie miasta Ząbki.

 

Mamy nadzieję, że ZTM podobnie spojrzy w końcu na fatalną obsługę przystanku Kanał Gocławski 01, a także, że przychyli się do naszych kolejnych wniosków…, Ale o tym następnym razem. MB

Kanał Gocławski – ponowne poruszenie tematu bezpieczeństwa pisaliśmy o tym również 13 czerwca br.

źródło: „nr.waw.pl”



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności