Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Płochocińska / PKP Żerań 03 – linie 326, 705, 734, 735, 736
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Płochocińska / PKP Żerań 03 – linie 326, 705, 734, 735, 736

Utworzone Marzec 4th, 2014 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Uwaga na duże natężenie ruchu

 

W trakcie luźnych rozmów na krańcach, podczas szkoleń, a także w przekazywanej nam korespondencji, często nieśmiało poruszacie tematy, związane z lokalizacjami przystanków. W ich obsłudze przeszkadza geometria zatok, zła lokalizacja, utrudnione włączanie się do ruchu. Czasem jest po prostu niebezpiecznie, albo niewygodnie.

 

O ile przeniesienie przystanku, przesunięcie, remont, spłycenie, pogłębienie, wydłużenie zatoki są tematami trudnymi, na granicy niewykonalności (przynajmniej nie w krótkim czasie), o tyle część z postulatów można dość łatwo wprowadzić. Przynajmniej z naszego przyziemnego punktu widzenia. Tak powinno być także w tym przypadku.

 

Na ulicy Płochocińskiej za skrzyżowaniem z ulicą Marywilską w kierunku Centrum znajduje się przystanek autobusowy PKP Żerań 03. Z uwagi na bardzo duże natężenie ruchu w tym rejonie, jego zlokalizowanie stanowi spore zagrożenie dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym, dlatego że:

 

1. Znajduje się w miejscu, gdzie jest jeden pas ruchu, co powoduje w przypadku obsługi w/w przystanku blokowanie i zmniejszanie przepustowości dla innych pojazdów, ponadto blokuje możliwość wyjazdu, w szczególności dużych pojazdów, na ulicę Płochocińską z ulicy Marywilskiej.
2. Kierowcy innych pojazdów, widząc stojący na przystanku autobus, omijają go przejeżdżając przez podwójną linię ciągłą, czym doprowadzają do sytuacji niebezpiecznych w szczególności dla pojazdów jadących z przeciwka.
3. Przystanek znajduje się w tzw. zagłębieniu drogi za wzniesieniem, gdzie jezdnia jest w większości mokra i śliska, co doprowadza do kolizji drogowych z udziałem autobusów komunikacji miejskiej – tak jak to miało miejsce w dniu 03.01.2014 r.

 

W związku z powyższym zaproponowaliśmy likwidację przystanku PKP Żerań 03, obowiązującego dla linii 326, 705, 734, 735 oraz 736 i przeniesienie tych linii na przystanek PKP Żerań 07, który zlokalizowany jest przed skrzyżowaniem z ulicą Marywilską.
Lokalizacja przystanku PKP Żerań 07 w miejscu, gdzie są dwa pasy ruchu oraz na wzniesieniu drogi, pozwala na bezpieczną obsługę przystanku i uniknięcie zagrożeń w ruchu, które występują w związku z obsługą przystanku PKP Żerań 03.

 

Warto zauważyć, iż likwidacja przystanku PKP Żerań 03 nie spowoduje wydłużenia drogi pasażerom, ponieważ w odległości około 250 metrów znajduje się kolejny przystanek PKP Żerań 05.

 

Szczególnie w wypadku przeniesienia przystanków, trzeba by było także wyznaczyć przejście dla pieszych na ul. Marywilskiej, którego dziś brakuje.

 

W tym miejscu dochodziło już do kolizji, załączamy zdjęcia jednej z nich. MB

źródło: „nr.waw.pl”

Płochocińska PKP Żerań

Płochocińska PKP Żerań

Płochocińska PKP Żerań

Płochocińska PKP Żerań

Płochocińska PKP Żerań

Płochocińska PKP Żerań

Płochocińska PKP Żerań

Płochocińska PKP Żerań

Płochocińska PKP Żerań

Płochocińska PKP Żerań

Płochocińska PKP Żerań

Płochocińska PKP Żerań

Płochocińska PKP Żerań

Płochocińska PKP Żerań

Płochocińska PKP Żerań

Płochocińska PKP Żerań

Płochocińska PKP Żerań

Płochocińska PKP Żerań



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności