Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Piastów ulica Sowińskiego po remoncie
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Piastów ulica Sowińskiego po remoncie

Utworzone Lipiec 22nd, 2014 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Piastów

 

Właśnie zakończył się remont ul. Sowińskiego w Piastowie, a tym samym kraniec Ogińskiego powrócił na swoje miejsce. To oczywiście świetna wiadomość dla pasażerów, którzy mają bliżej do autobusu, kierowców linii 716 i 717, ponieważ jeżdżą po trasie zasadniczej i mieszkańców, ze względu na nową nawierzchnię i czytelne oznakowanie.

 

I jak zwykle wszystko byłoby super, gdyby nie jedno ale. Na linii 716 jeżdżą z założenia autobusy 15 metrowe, czyli tzw. „deskorolki”, charakteryzują się one głównie swoją sztywnością i przez to ograniczoną manewrowalnością. Efekt- brak możliwości przejazdu bez cofania. A cofać bez zabezpieczenia przez inną osobę nie wolno. Wniosek – brak możliwości przejazdu.

 

Na szczęście kierowcy MZA są przyzwyczajeni do różnych pułapek na nich zastawianych i jeździć nie przestali, a jedynie poinformowali centralę o trudnościach. Już w poniedziałek 21 lipca o 8 rano odbyła się „mała” komisja z udziałem MZA i ZTM – postanowiono doraźnie zmienić tabor na autobusy przegubowe (łatwiej się „łamią” w ciasnych zakrętach).

 

Takie rozwiązanie zostało przetestowane przy pomocy Mercedesa, kończącego pracę na dodatku linii 401. W dalszej perspektywie konieczne będzie wprowadzenia zmian w projekcie organizacji ruchu i w terenie – winne są bowiem gęsto poustawiane znaki drogowe. Widać to najlepiej na krótkim poniższym filmie.

 

Dodajemy od razu rozwiewając wątpliwości – nie było komisji odbioru technicznego, w której uczestniczyłby przedstawiciel ZTM lub MZA.

 

A tak swoja drogą w międzyczasie patrzyliśmy na tak pięknie wyremontowane skrzyżowanie i …liczyliśmy znaki drogowe. Wyszło nam, że na 16 słupkach przykręcone są 32 znaki! Miasteczko ruchu drogowego! Popatrzcie sami, czy Waszym zdaniem wszystkie są potrzebne:

 

– Czy znaki „parking” są potrzebne, skoro miejsca są jasno wyznaczone i nie pozostawiają wątpliwości, co do swojego przeznaczenia? Okolica jest osiedlowa – pojazdy stają wszędzie tam, gdzie nie ma zakazów. Likwidacja – oszczędność 4 słupków, 6 znaków.

 

Znaki drogowe

Znaki drogowe

Wyjazd z jezdni przystankowej

Wyjazd z jezdni przystankowej

– Czy znaki „przejście dla pieszych” musza się znajdować po obydwu stronach drogi parkingowej? Właśnie jeden z tych znaków przeszkadza najbardziej, nie pozwalając kierowcy na skorzystanie ze skrajni drogowej. Oszczędność 2 słupków i 2 znaków.

 

– Do „łamanego” pierwszeństwa czepiać się nie będziemy, chociaż natężenie ruchu wskazuje, że skrzyżowanie mogło pozostać nawet równorzędne.

 

– Ciekawostką jest oddzielne oznakowanie jezdni czy też w zasadzie wyjazdu z zatoki autobusowej. Mamy tu znak „stop” przed przejściem dla pieszych. Ale akurat i tak każdy autobus zatrzymuje się w tym miejscu, bo ma tu przystanek. Nakaz jazdy w lewo? Super, ale po co skoro każdy autobus ma wytyczoną trasę i nie prowadzi ona w prawo, gdzie zdaje się – niewiele jest. Tabliczka, że znaki dotyczą autobusów? Po co skoro jest to jezdnia tylko dla autobusów? Kolejny słupek i dwa znaki mniej (patrz górne prawe zdjęcie).

 

Ciekawe czy kiedyś inżynierowie drogowi zorientują się, że czytelność skrzyżowania wiąże się z ograniczaniem ilości znaków, a zagęszczaniem ich… MB

źródło: „nr.waw.pl”

Najazd

Najazd

Cofanie

Cofanie

Skrzyżowanie

Skrzyżowanie

Pożyczenie pobocza

Pożyczenie pobocza


Dołącz do nas na Facebooku



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności