Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Ograniczenia tonażowe na warszawskich ulicach
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Ograniczenia tonażowe na warszawskich ulicach

Utworzone Kwiecień 15th, 2016 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Oznakowanie_10_ton_700x350

Ostatnio otrzymaliśmy interesującą wiadomość od jednego z naszych Czytelników, pana Krzysztofa z R-1. Oto fragment listu:

 

„[…] Przy okazji, zauważyłem na stronie informację o znaku B18 w Wólce Kosowskiej. W ostatnim czasie pojawiło się kilka podobnych znaków również w Warszawie:

 

1. Wjazd w ul. Żwirki i Wigury od skrzyżowania z ul. 17 Stycznia w kierunku Portu Lotniczego – ograniczenie do 10t, z wyłączeniem ‘pojazdów obsługi lotniska’ (o ile autobusy linii 175, 188 i N32 można pod to określenie „podciągnąć”, o tyle linii 306 już słabiej).

 

2. Wjazd w ul. Szczęśliwicką od skrzyżowania z ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. w kierunku ul. Kopińskiej – ograniczenie do 10t, z wyłączeniem ‘służb miejskich, dojazdu do hotelu i placówek oświatowych’ (co ciekawe od drugiej strony nie ma żadnego tego typu znaku).

 

3. Wjazd w ul. Białobrzeską od skrzyżowania z ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. w kierunku ul. Kopińskiej – ograniczenie do 10t, z wyłączeniem ‘służb miejskich’ .”
Stan faktyczny potwierdzamy – jest on widoczny na załączonych zdjęciach.

 

Dalej pan Krzysztof wyraził nadzieję, że autobusy komunikacji miejskiej można podciągnąć pod „służby miejskie”. Niestety jednak nie do końca. Pomimo braku precyzyjnej definicji Służby Miejskiej, jej ślad znaleźć możemy w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.

 

W Załączniku 1, w pkt. 3.2.1.1, dotyczącym znaku B-1 (zakaz ruchu w obu kierunkach), a dokładniej odstępstw od jego stosowania, znajdziemy uwagę o takiej treści:

 

„Jeżeli dopuszcza się odstępstwa od stosowania się do znaku B-1, to na tabliczce pod znakiem należy stosować tekst np. o treści: „Nie dotyczy MPK”, „Nie dotyczy TAXI”, „Nie dotyczy samochodów osobowych”, „Nie dotyczy pojazdów zaopatrzenia”, „Nie dotyczy pojazdów służb miejskich” (przez pojęcie pojazdy służb miejskich należy rozumieć pojazdy straży pożarnej, policji, pogotowia ratunkowego oraz przedsiębiorstw: oczyszczania miasta, utrzymania zieleni i dróg, wodociągowo-kanalizacyjnych, gazowniczych, energetycznych, telekomunikacyjnych itp.), „Nie dotyczy mieszkańców posesji od nr … do nr … ulicy …”. (pogrubienie – red.)

 

Wynika z tego dość jasno, że służby miejskie to jednostki odpowiedzialne za porządek, bezpieczeństwo, utrzymanie w czystości i sprawności infrastruktury miejskiej. Komunikacja, taksówki to już temat odrębny.

 

Wszystko wskazuje więc na to, że przyjęta znakami pionowymi organizacja ruchu jest zupełnie nieprzemyślana, kierowcy liniowych autobusów zmuszani są do popełniania wykroczeń.
Temat ten oczywiście zgłosiliśmy i znów czekać będziemy na reakcje.

 

Powiązany artykuł: Zaskakująca niespodzianka z Wólki Kosowskiej

Marek Brudnicki
źródło: „nr.waw.pl”

ul. Szczęśliwicka

ul. Szczęśliwicka

ul. Żwirki i Wigury

ul. Żwirki i Wigury

ul. Białobrzeska

ul. Białobrzeska

Dołącz do nas na Facebooku



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności