Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Nowy tramwaj w Warszawie 134N Jazz
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Nowy tramwaj w Warszawie 134N Jazz

Utworzone Marzec 12th, 2015 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Tramwaj_134N_700x350

Tramwaj typu 134N Jazz

 

Do Warszawy przyjechał tramwaj nowego typu 134N Jazz. Jest to pierwszy z 30 tramwajów zamówionych u producenta firmy Pesa Bydgoszcz SA. Tramwaj ma 19,3 metra długości i obsłuży linie, z których korzysta mniejsza liczba pasażerów. Tramwaj w najbliższych dniach rozpocznie testy homologacyjne prowadzone przez Instytut Pojazdów Szynowych.

 

Tramwaje typu 134N Jazz są, jednoprzestrzenne, trójczłonowe, jednokierunkowe i niskopodłogowe. Dzięki zastosowaniu bezosiowych wózków jezdnych podłoga jest idealnie płaska i nie posiada żadnych wzniosów. Do tramwaju wsiądzie 132 pasażerów (w tym 27 będzie mogło skorzystać z miejsc siedzących). Jazzy są w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

 

Osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich będą miały ułatwiony dostęp do wnętrza dzięki odpowiednio oznakowanej wysuwanej platformie umieszczonej przy drzwiach dwustrumieniowych najbliższych kabinie motorniczego.

 

Tramwaj_134N_700x285

 

Tramwaje typu 134N są wyposażone w klimatyzację (w części pasażerskiej i kabinie motorniczego), system zliczania pasażerów, monitoring wizyjny oraz system informacji liniowej. Ważnym rozwiązaniem technicznym jest także zastosowanie w układzie napędowym pokładowego zasobnika energii, który pozwoli na zmniejszenie zużycia energii pobieranej z sieci trakcyjnej, a także układ antykolizyjny.

 

Dwa tramwaje zostaną dostosowane do potrzeb nauki jazdy.

 

Zamówienie jest częścią projektu pn. „Zakup tramwajów niskopodłogowych do obsługi sieci komunikacji tramwajowej w Warszawie” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Michał Powałka

źródło: „Tramwaje Warszawskie”

Dołącz do nas na Facebooku



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności