Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Noc Muzeów 2014 – nocna relacja z obchodów
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Noc Muzeów 2014 – nocna relacja z obchodów

Utworzone Maj 19th, 2014 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Noc Muzeów 2014 w samym sercu komunikacji nocnej – relacja z Ekspedycji MZA Dw. Centralny

 

Warszawska komunikacja nocna w przeciągu roku ma trzy specjalne noce w ciągu, których zwiększa się ilość wozów na najbardziej obciążonych liniach. Są to tzw. „Wianki nad Wisłą”, „Sylwester” oraz „Noc Muzeów”, która w tym roku przypadła na 17/18.05.

 

Oprócz kursujących 75 brygad MZA, pojawiło się 47 dodatkowych autobusów. Około 95% wozów stanowiły pojazdy określane, jako „mega”, czyli niskopodłogowe 18-metrowe przegubowce. Przyjrzyjmy się jak wyglądała praca pracowników ekspedycji, MZA Dw. Centralny, która nadzorowała ruch 30 linii nocnych.

 

22:55 – podstawia się pierwszy wóz linii nocnej. N44 za 20 minut wraz z 15 innymi wozami rozpocznie pracę liniową. Pętla jest przepełniona wozami, trzeba odpowiednio instruować kierowców, aby niedoszło do zablokowania ruchu oraz żadnej kolizji.

 

23:40 – zaczynają się opóźnione przyjazdy wozów spowodowane dużą ilością zatrzymań na przystankach, oraz wydłużonym czasem postoju na nich. Zaczyna również „gęstnieć” ruch uliczny.

 

23:50 – podstawiają się na swoje stanowiska pierwsze „wozy zasilające”, które wspomogą kursujące planowe brygady na liniach. Zasilono linie N12, N24, N25, N34, N42, N43, N44, N64, N81.

 

0:25 – Niestety nie wszyscy pasażerowie, którzy podróżowali po Warszawie potrafili właściwie się zachować w wozie. Kierowca linii N13 zgłasza dewastację, konieczny będzie zjazd do zajezdni w celu dokonania zamiany autobusu. Z Dw. Centralnego odjechał punktualnie wóz rezerwowy.

 

0:50 – Awaria autobusu linii N46 na trasie, niestety nie dysponujemy autobusami rezerwowymi.

 

0:54 – Linia N11 na wskutek bardzo obciążonej potokami pasażerskimi trasy, przyjeżdża 9 minut po czasie odjazdu. W celu zachowania regularności linii odstępujemy od rozkładów jazdy, a kursowanie linii odbywa się na podstawie dyspozycji pracowników ekspedycji. Później takie same działania dotkną linii N42, N14, N91 i N25.

 

1:20 – wybita szyba w wozie N34, brak kursu z Dw. Centralnego o godzinie 1:45. Na szczęście linia jest zasilona, i obyło się bez półgodzinnego oczekiwania na następną brygadę.

 

1:55 – pasażer wypadł z autobusu linii N35 w Ursusie, uruchamiamy wóz rezerwowy od Pl. Narutowicza w kierunku krańca Centrum.

 

2:30 – wybita szyba w kolejnym wozie N35 przy Wawelskiej w kierunku Ursusa, uruchamiamy wóz rezerwowy od krańca Ursus Niedźwiadek

 

2:30 – opóźnienia na niektórych liniach dochodzą nawet do 30 minut, linie N42 i N43 przyjeżdżają na kraniec tzw. „stadami”

 

3:00 – kierowcy obsługujący linie kursujące po peryferyjnych krańcach Warszawy borykają się z bardzo gęstą mgłą poważnie ograniczającą widoczność. Najgorzej jest na liniach N25 i N62

 

3:00 – ruch na pętli zmniejsza się, choć wozy są i tak dobrze zapełnione. Zaczynają się zjazdy brygad zasilających

 

3:15 – odtąd wozy nocne odjeżdżają już tylko według zasady `15 i `45 minut po każdej godzenie. Wozy zasilające zjechały już do oddziałów, na linach dalej duże opóźnienia dochodzące do 30 minut. Pasażerowie biegają miedzy wozami, aby w ostatniej chwili „dopchnąć” się do zatłoczonych autobusów.

 

Opóźnienia na liniach utrzymały się do końca ich kursowania, kierowcy autobusów, często kosztem swoich przerw zapewnili w wielu przypadkach rozkładowe odjazdy autobusów w trasy. Obyło się bez zanieczyszczeń, oraz skarg. O godzinie 4:45 odjeżdża 17 ostatnich „nocników”. Dużą pomocą były nocne kursy linii autobusowych 116 i 507 oraz tramwajów i metra. O godzinie 5:20 z Dw. Centralnego odjechał ostatni autobus nocny udający się do zajezdni. Zostało tylko rozpisanie raportów oraz uporządkowanie dokumentacji. Pętla została gruntownie posprzątana po kilkunastu tysiącach obsłużonych pasażerów przez komunikację nocną, aby obsłużyć zaraz pasażerów wozów dziennych. Następna „specjalna noc” już w II połowie czerwca. HŚ

źródło: „nr.waw.pl”

Noc Muzeów 2014

Noc Muzeów 2014

Noc Muzeów 2014

Noc Muzeów 2014

Noc Muzeów 2014

Noc Muzeów 2014

Noc Muzeów 2014

Noc Muzeów 2014

Noc Muzeów 2014

Noc Muzeów 2014

Noc Muzeów 2014

Noc Muzeów 2014

Noc Muzeów 2014

Noc Muzeów 2014

Noc Muzeów 2014

Noc Muzeów 2014

Noc Muzeów 2014

Noc Muzeów 2014

Dołącz do nas na Facebooku



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności