Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Niespodzianki miejskie – czyli na co musimy uważać
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Niespodzianki miejskie – czyli na co musimy uważać

Utworzone Listopad 19th, 2013 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Niespodzianki miejskie

 

Dostajemy od Was coraz więcej informacji o tym, co Wam przeszkadza na mieście. Za wszystkie dziękujemy, staramy się być w każdym wskazanym miejscu. Dzieje się tak nawet wtedy, kiedy nie odpowiadamy na Wasze maile – brak czasu i fakt, że stronę prowadzimy w czasie wolnym ogranicza nasze możliwości.

 

Dzięki temu, że jeden z kolegów baczniej niż inni obserwuje oznakowanie, wiemy że w co najmniej kilku miejscach Warszawy autobusy jeżdżą nielegalnie. Ich ruch wykluczają zakazy tonażowe, które jednak dotyczą stałych i zatwierdzonych tras. Tym razem ujawniamy trzy takie miejsca, ale wiemy już, że będą następne. Oto one:

 

1. Ul. Piastów Śląskich za Powstańców Śląskich – jest tu znak B-18 ograniczający RMC pojazdów wjeżdżających do 2,5t, a spod zakazu wyłączone są jedynie służby miejskie.

Piastów Śląskich

Piastów Śląskich

Piastów Śląskich

Piastów Śląskich


2. Ul. 2.Kochanowskiego za Zgrupowania AK „Żmija” – znak B-18 do 10t.

Ulica: Kochanowskiego

Ulica: Kochanowskiego

Ulica: Kochanowskiego

Ulica: Kochanowskiego


3. Ul. Nugat za Nowoursynowską znak B-18 do 5t.

Nugat za Nowoursunowską

Nugat za Nowoursunowską

Nugat za Nowoursunowską

Nugat za Nowoursunowską


W każdym z tych miejsc należy dopuścić ruch autobusów poprzez zastosowanie tabliczki wyłączającej pojazdy ZTM, albo w miejsce znaków B-18 znaki B-5 z właściwym określeniem ograniczeń masy pojazdów.

 

Z uwagi na częste zgłoszenia problemu przystanku Kino Femina 02, zwróciliśmy się z prośbą o doprowadzenie do zmiany organizacji ruchu. Przystanek zlokalizowany jest na pasie ruchu przeznaczonym do skrętu w prawo.

 

Słupek przystankowy przesunięty jest daleko do przodu, przez co autobusy obsługujące prawidłowo przystanek znajdują się już w miejscu, z którego nie można formalnie zmienić pasa ruchu. Aby nie łamać przepisów, kierowca powinien skręcić w prawo. Trasy wszystkich linii (171, 190, 512, E-2) wiodą jednak prosto, co powoduje powstawanie wielu konfliktowych sytuacji, z powstawaniem zagrożenia w ruchu drogowym włącznie.

 

Dobrze by było, aby podobnie jak w Al. Ujazdowskich przed Bagatelą – linia ciągła oddzielająca pas do skrętu w prawo od prawego pasa do jazdy na wprost została przemalowana na całej długości na linię przerywaną.

 

Takie rozwiązanie umożliwi kierowcom zgodny z prawem wjazd na skrzyżowanie.

Przystanek: Kino Femina

Przystanek: Kino Femina

Przystanek: Kino Femina

Przystanek: Kino Femina

Przystanek: Kino Femina

Przystanek: Kino Femina

Przystanek: Kino Femina

Przystanek: Kino Femina


No i jeszcze mały news. Albo dwa. W mieście jak grzyby po deszczu wyrastają elementy bezpieczeństwa – azyle dla pieszych i progi zwalniające. Taki całkiem nowy azyl mamy na ul. Pawińskiego w obrębie skrzyżowania z Pruszkowską. Oto wiadomość jaką dostaliśmy na nr@nr.waw.pl:

 

„W ciągu ul. Pawińskiego przy skrzyżowaniu z ul. Pruszkowską zamontowano kolejny azyl dla pieszych, skutecznie utrudniający skręt w prawo autobusom linii 172 i N01. Szczególnie uciążliwy jest znak na wysepce azylu oraz fakt, że na łuku skrętu parkują samochody osobowe.

 

Wspomnę, że linia 172 jest obsługiwana głównie przez „deskorolki”, którymi pokonanie tego miejsca będzie szczególnie wymagające, czego chyba nie muszę tłumaczyć.

 

Nastała ostatnio moda na budowę azyli dla pieszych… Szkoda, że buduje się je w taki bezmyślny sposób! Nie wiem, kto takie projekty opiniuje, ale może możecie to ustalić i zwrócić tej osobie uwagę, że po ulicach jeżdżą nie tylko osobówki?

 

Pozdrawiam.
Krzysztof Z.
zakład R-1 „Woronicza”

 

Problem polega na tym, że skręcające z Pruszkowskiej w Pawińskiego linie 128 i 172 mają problemy ze „złamaniem się” w zakręcie. Pierwsze obserwacje pokazują, że problem będzie się powtarzał. Prawdopodobnie będziemy zmuszeni sporządzić wystąpienie. Na dziś jednak tylko zdjęcia i krótki film. MB

źródło: „nr.waw.pl”

Ulica: Pruszkowska / Pawińskiego

Ulica: Pruszkowska / Pawińskiego

Ulica: Pruszkowska / Pawińskiego

Ulica: Pruszkowska / Pawińskiego

Ulica: Pruszkowska / Pawińskiego

Ulica: Pruszkowska / Pawińskiego

Ulica: Pruszkowska / Pawińskiego

Ulica: Pruszkowska / Pawińskiego




rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności