Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Nie udawaj „Greka”. Korzystasz? Kup bilet! To nic nadzwyczajnego
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Nie udawaj „Greka”. Korzystasz? Kup bilet! To nic nadzwyczajnego

Utworzone Październik 20th, 2015 przez igor.piwowarski

Odlicz_kup_skasuj_700x350

Czy znają Państwo kogoś, kto próbował iść do kina lub teatru, na mecz lub basen albo wybrać się w podróż samolotem bez biletu? Nie pierwszy raz nad odpowiedzią na to pytanie zastanawia się Zarząd Transportu Miejskiego. Patrząc przez pryzmat konsekwentnego ignorowania konieczności wnoszenia opłat za przejazd komunikacją miejską 5 października ZTM ruszył oficjalnie z kampanią społeczną – Aby korzystać z komunikacji miejskiej potrzebny jest bilet. To nic nadzwyczajnego.

 

W 2014 roku kontrolerzy biletów ZTM wystawili prawie 243 tys. wezwań do zapłaty za jazdę bez ważnego biletu lub dokumentu potwierdzającego prawo do ulgowych lub bezpłatnych przejazdów. W pierwszym półroczu tego roku liczba wystawionych wezwań przekroczyła 112 tys. Oznacza to, że około pięć procent skontrolowanych osób nie płaci za przejazdy komunikacją miejską – czytamy w oficjalnym oświadczeniu biura prasowego ZTM.

 

Statystyki są jedynie dopełnieniem tego, co – jako pasażerowie – obserwujemy na co dzień. Gapowicze w braku posiadania aktualnego biletu na przejazd komunikacją miejską nie widzą nic dziwnego, a gdy przychodzi czas kontroli, udają Greków. – bo kasowniki nie działają!, a to kierowca, czy motorniczy odmówił możliwości zakupu biletu, a to biletomat nie przyjmuje drobnych

 

Niejednokrotnie podkreśla się, jak ważne dla rozwoju komunikacji zbiorowej w Warszawie są regularne opłaty za korzystanie z jej usług. Ci, którzy dokładają swoją przysłowiową cegiełkę do tego wspólnego komunikacyjnego projektu mają prawo czuć się okradani przez gapowiczów.

 

Chcąc interweniować na taki rozwój wydarzeń Zarząd Transportu Miejskiego przygotował ponad miesięczną kampanię społeczną, której celem jest zwrócenie uwagi na fakt, że jazda bez biletu jest nieuczciwa. Kampania jest realizowana w trzech etapach. W pierwszym – trwającym od 5 do 18 października – w pojazdach komunikacji miejskiej zostały wyeksponowane plakaty z mogłoby się wydawać oczywistym przekazem: Aby iść do kina lub teatru, na mecz lub basen albo wybrać się w podróż samolotem potrzeby jest bilet. To nic nadzwyczajnego.

 

Celem pierwszego etapu było zaciekawienie pasażerów oraz przypomnienie, że konieczność zakupu biletu na seans w kinie lub sztukę w teatrze, ale także przejazd komunikacją miejską jest oczywista – podkreśla się w komunikacie.

 

Od wtorku, 20 października dotychczasowe pięć wzorów plakatów zastąpiono już jednym, którego treść odnosi się bezpośrednio do problemu występującego w komunikacji miejskiej: Aby korzystać z komunikacji miejskiej potrzebny jest bilet. To nic nadzwyczajnego. Dość prosta treść może wydawać się zbyt oczywista, ale – jak podkreśla ZTM – nie dla ponad 243 tys. gapowiczów w 2014 roku, czy ponad 112 tys. w roku bieżącym.

 

Ostatni, trzeci etap kampanii planowany jest na 4 listopada

Igor Piwowarski

fot. Janusz Bubel

źródło: „ztm.waw.pl”

Dołącz do nas na Facebooku



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności