Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – MZA i Solaris Bus & Coach podpisały umowę
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

MZA i Solaris Bus & Coach podpisały umowę

Utworzone Maj 8th, 2015 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Solaris U18, fot. Janusz Bubel

Innowacyjne rozwiązania technologiczne

 

Miejskie Zakłady Autobusowe i Solaris Bus & Coach podpisały umowę na dostawę 80 autobusów. Do stolicy do końca 2015 roku zostanie dostarczonych 60 przegubowych i 20 egzemplarzy 12-metrowych Urbino. Pierwsze sztuki pojawią się u przewoźnika już w październiku.

 

W wyniku rozstrzygniętego w kwietniu przetargu firma Solaris pozyskała kolejne zamówienie od stołecznego przewoźnika, zdobywając jednocześnie jeden z ważniejszych tegorocznych kontraktów na polskim autobusowym rynku. 7 maja 2015 roku, w siedzibie Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie przedstawiciele Zarządu MZA oraz Solaris Bus & Coach S.A. podpisali umowę na dostawę 60 przegubowych Urbino 18 oraz 20 egzemplarzy Urbino 12. Zgodnie z umową pierwsze z 80 pojazdów przyjadą do Warszawy w październiku 2015 roku. Całość zamówienia opiewa na sumę ponad 110 milionów złotych.

 

MZA Warszawa położyło w tym przetargu duży nacisk na innowacyjne rozwiązania technologiczne, które mają poprawić bilans energetyczny autobusów. Każdy pojazd dla Warszawy zostanie wyposażony między innymi w panele fotowoltaiczne. Zamontowane na dachu baterie słoneczne będą wspomagać instalację elektryczną przy włączonym silniku, a także podczas postoju na krańcach linii. W ten sposób uda się zmniejszyć w pojazdach zużycie paliwa. To niezwykle istotne ze względu na wciąż rosnące zapotrzebowanie na energię, spowodowane coraz to bardziej rozbudowanymi systemami monitoringu, pracą klimatyzacji czy monitorów LCD. Aby dodatkowo zmniejszyć zużycie energii oświetlenie w autobusach zapewnią panele LED.

 

W autobusach zbudowanych dla Warszawy zamontowane zostaną silniki DAF/PACCAR spełniające najnowszą normę emisji spalin Euro6 oraz skrzynie biegów Voith Diwa 6. Autobusy będą też tradycyjnie wyposażone w klimatyzację, elektroniczną informację wewnętrzną i zewnętrzną, systemy zliczania pasażerów oraz udogodnienia dla osób niewidomych i niedowidzących. Bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy zapewnia zaawansowany system monitoringu, złożony z pięciu kamer zainstalowanych na zewnątrz i pięciu urządzeń umieszczonych wewnątrz pojazdu. Podobnie, jak w zeszłorocznych dostawach Solarisów, pojawią się urządzenia o nazwie alcolock, które uniemożliwiają uruchomienie autobusów nietrzeźwym kierowcom. W stolicy pojazdy zostaną doposażone w biletomaty.

fot. Janusz Bubel

źródło: „www.mza.waw.pl”

Dołącz do nas na Facebooku



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności