Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Metro Politechnika – nietypowy kraniec
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Metro Politechnika – nietypowy kraniec

Utworzone Styczeń 14th, 2014 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Waryńskiego pomiędzy Rondem Jazdy Polskiej, a ul. Nowowiejską

 

Wraz z nieco luźniejszymi dniami między świątecznymi przypatrzyliśmy się uważniej temu, co dzieje się na krańcu Metro Politechnika. Z uwagi na ilość pojawiających się zgłoszeń, problem można uznać za poważny.

 

Obecnie na ul. Waryńskiego pomiędzy Rondem Jazdy Polskiej, a ul. Nowowiejską znajdują się trzy przystanki w zespole Metro Politechnika. W kolejności jest to przystanek o numerze 08, który jest przystankiem przelotowym dla linii (dziennych) 131, 187, 411, 501, 519, 520, 522 oraz 525. Zatrzymują się tu także wtyczki z linii 514, które nie odbywają postoju na tym krańcu.

 

Następny słupek przystankowy o nr. 06 odległy jest o ok. 35 m, jest to przestanek krańcowy linii 118, 502 i 514. Za około 40 m słupek przystankowy 10 oznacza kraniec linii 411 (patrz mapka).

 

Podczas postoju dwóch, nie wspominając o trzech autobusach na przystanku 06, tył ostatniego z nich znajduje się w połowie przystanku przelotowego, skutecznie ograniczając jego długość. Tymczasem na tym przystanku w ciągu godziny pojawia się nawet ponad 50 autobusów. Jego obsługa powinna odbywać się szczególnie starannie – właściwe zatrzymanie przy krawędzi jezdni to podstawa, biorąc pod uwagę, że większość pasażerów opuszcza autobusy, przesiadając się do metra.

 

Bliżej przeanalizowany przez nas okres w godzinach 7:15 – 8:45 wskazuje, że sytuacja problematyczna pojawia się kilkukrotnie. Np. o godz. 07:30 postój odbywają 2 brygady linii 411, a także po jednej brygadzie linii 118, 502 i 514. Również o tej godzinie rozkładowo na przystanku 08 pojawia się jednocześnie pięć linii!

 

Relacje kierowców wskazują, że podobne zagęszczenia występują w tym miejscu bardzo często w ciągu dnia, zakłócając normalną obsługę przystanku. Ponadto poza autobusami z krawędzi przystanku korzystają często taksówkarze, kurierzy, dostawcy towarów, a także kierujący innymi pojazdami.

 

Wyeliminowanie tego problemu nie jest jednoznacznie proste, ponieważ każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Zaproponowaliśmy kilka – najlepiej w połączeniu – także po konsultacji z kierowcami (pozdrowienia dla Darka z R1). Bezdyskusyjne jest pierwsze, ale też zapewne najtrudniejsze w realizacji. Sugeruje przedłużenie przystanku Metro Politechnika 10 kosztem parkingu dla 5 pojazdów, parkujących równolegle do jezdni ul. Waryńskiego pozwoli na przedłużenie łącznej krawędzi przystanku o ok. 33 m.

 

Kolejne – pewnie niedoskonałe, stanowią uzupełnienie i rozwinięcie pierwszego.

 

1. Zamiana przystanków krańcowych 06 i 10, umożliwi bezpieczny postój kierowcom linii 118, 502 i 514, jednak zwiększy liczbę manewrów omijania stojących wozów linii 411 (poza dniami świątecznymi).
2. Odłączenie linii 502 od pozostałych z przystanku 06 i ustawienie jej na wspólnym przystanku z 411 (wspólna relacja), a na przystanku 06 pozostawienie 118 i 514. Ewentualnie w tym wariancie również można rozważyć zamianę przystanków.
3. Przeniesienie krańca jednej z linii z przystanku 06 w inne miejsce.
Lista pomysłów jest otwarta, zobaczymy, może ZTM rozwiąże problem w inny sposób? MB

źródło: „nr.waw.pl”

Metro Politechnika - kraniec

Metro Politechnika – kraniec

Metro Politechnika - kraniec

Metro Politechnika – kraniec

Metro Politechnika - kraniec

Metro Politechnika – kraniec

Metro Politechnika - kraniec

Metro Politechnika – kraniec

Metro Politechnika - kraniec

Metro Politechnika – kraniec

Metro Politechnika - kraniec

Metro Politechnika – kraniec

Metro Politechnika - kraniec

Metro Politechnika – kraniec

Metro Politechnika - kraniec

Metro Politechnika – kraniec

Wykaz kursowania autobusów

Wykaz kursowania autobusów



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności