Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Lewoskręty na Górczewskiej – jest decyzja
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Lewoskręty na Górczewskiej – jest decyzja

Utworzone Grudzień 6th, 2013 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Lewoskręty na Górczewskiej

 

W korespondencji poruszacie niekiedy także temat niebezpiecznych skrętów w lewo z ul. Górczewskiej. Najczęściej dotyczy to ul. Jana Olbrachta, ale także Ciołka czy Księcia Janusza. Faktycznie, doszło w tych miejscach do wielu już wypadków. My również poruszaliśmy kiedyś ten temat. Dobra wiadomość jest taka, że ZDM zdecydował wreszcie o zmianie sterowników sygnalizacji w tych miejscach. 3. grudnia poinformował o tym na swojej stronie Zarząd Dróg Miejskich

 

Jak obiecaliśmy na czwartkowej konferencji, modernizujemy sygnalizację na Górczewskiej.

 

Odcinek Górczewskiej między aleją Prymasa Tysiąclecia a Wola Parkiem generuje ruch blisko 2.700 pojazdów na dobę. Trzypasmowa ulica krzyżuje się z pięcioma ulicami, w tym dwiema na krzyż i trzema w układzie „T”. Skrzyżowania na tym odcinku są, więc bardzo obciążone, a skręcający w lewo muszą zachować więcej niż szczególną ostrożność.

 

Niebezpiecznie jest również dla pieszych, mamy zarejestrowane wypadki z pieszymi oraz wypadki z ofiarami śmiertelnymi w tym rejonie. Zmiana organizacji ruchu na tych skrzyżowaniach była również postulowana przez okolicznych mieszkańców. W zeszłym roku wytyczyliśmy bus-pas w kierunku centrum ułatwiając podróżowanie autobusom, które wybierają mieszkańcy Bemowa i Woli jadąc do pracy. Również w zeszłym roku, wymieniliśmy nawierzchnię ulicy Górczewskiej w obu kierunkach na odcinku ulic Deotymy i alei Prymasa Tysiąclecia.

 

Chcąc poprawić bezpieczeństwo uczestników ruchu oraz wyjść na przeciw oczekiwaniom mieszkańcom przygotowaliśmy projekt zmiany stałej organizacji ruchu. Będzie ona polegać na wymianie sterowników, które będą obsługiwać nowe programy sygnalizacji na wszystkich skrzyżowaniach i przejściach z sygnalizacją świetlną. Wydzielimy pasy do skrętu w lewo, które będzie obsługiwać dedykowana faza sygnalizacji, aby skręcający w lewo wykonali manewr bezkolizyjnie.

 

Poprawi to zarówno bezpieczeństwo skręcających jak i udrożni skrzyżowanie. W obecnej sytuacji, zwłaszcza w godzinach szczytu, skręca dwa, trzy samochody w cyklu. Często ogonek samochodów zamierzających skręcić w lewo wystaje poza kieszeń blokując lewy pas do jazdy na wprost. Od sprawności ruszania, zatem będzie zależeć, ilu kierowców skręci w lewo.

 

Wydzielenie fazy do skrętu w lewo dotyczy skrzyżowań, gdzie dopuszczony jest skręt w lewo obecnie.
Nowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona tuż przed Świętami Bożego Narodzenia za kwotę 350.000 zł.”
Szkoda, że z nowego rozwiązania nie skorzystają już autobusy zjeżdżające na „Redutową”… MB

źródło: „nr.waw.pl”

Górczewska-Ciołka

Górczewska-Ciołka

Górczewska-Ciołka

Górczewska-Ciołka

Górczewska-Olbrachta

Górczewska-Olbrachta

Górczewska-Olbrachta

Górczewska-Olbrachta



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności