Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Kratki ściekowe – pięta Achillesa
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Kratki ściekowe – pięta Achillesa

Utworzone Marzec 11th, 2014 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Sprawność w naprawach

 

Częstym problemem poruszanym przez Was w mailach kierowanych do nas jest infrastruktura drogowa, a przede wszystkim jej niewłaściwy stan. W jeździe przeszkadzają najczęściej różnego typu studzienki, które znajdują się przy krawężnikach lub na prawych pasach ruchu, po których najczęściej jeździcie.

 

Zazwyczaj są zapadnięte, a wokół nich szybko pojawiają się ubytki nawierzchni. Zgadzamy się z Wami, że mają wpływ na komfort jazdy i stan naszych pojazdów. Uchylę rąbka tajemnicy: otóż rozmawiałem niedawno z ludźmi, którzy naprawiają uszkodzone studzienki i muszę powiedzieć, że byłem nieco zaskoczony. Dowiedziałem się, że system odprowadzania wody kanałami burzowymi, szczególnie w Śródmieściu Warszawy, ma bardziej wartość historyczną niż użytkową, a miejsca z kratkami ściekowymi są piętą Achillesową tego systemu. Tyle dygresji, teraz już na temat.

 

Naprawy prowadzone są sprawnie, a my możemy w tym pomóc. Warunkiem jest, aby odpowiedzialni za stan infrastruktury dowiedzieli się, że doszło do uszkodzenia. A uwierzcie nam, że w sprzyjających warunkach atmosferycznych (woda i nocne przymrozki są tu świetnym przykładem), a także przy odpowiednio ciężkiej eksploatacji (kilka autobusów na godzinę wystarczy) – nawet poważne uszkodzenia powstają w kilka godzin. W związku z tym apelujemy o zgłaszanie każdego zauważonego uszkodzenia nawierzchni i przekazywania tej informacji na bieżąco do Centrali Ruchu przy użyciu zielonego przycisku.

 

Reszta procedury należy do nas, tworzymy materiał fotograficzny oraz dokładnie opisujemy miejsce lokalizacji uszkodzenia, wstępnie oceniając stopień zagrożenia dla ruchu drogowego. Zdarza się, że takie miejsce stanowi realne zagrożenie dla kierujących, wtedy pozostajemy tam i zabezpieczamy je do czasu przyjazdu pogotowia drogowego, które interweniuje niezwłocznie i usuwa awarię. Pozostałe naprawiane są w miarę możliwości jak najszybciej; pamiętajmy, że za stan infrastruktury odpowiada zarządca drogi i on ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia prawidłowo poruszających się pojazdów.

 

Uwaga na koniec: proszę się nie przejmować stanem kanałów burzowych w centrum Warszawy, to się naprawdę nie zarwie, sieć funkcjonuje od dziesiątków lat, wydajnie odprowadzając wodę z opadów. Poza tym kanały to także kawał historii naszego miasta, a ich wykorzystanie chociażby w Powstaniu Warszawskim jest legendarne. JB

źródło: „nr.waw.pl”

Do natychmiastowej naprawy

Do natychmiastowej naprawy

Do natychmiastowej naprawy

Do natychmiastowej naprawy

Jaki widok, taki stan

Jaki widok, taki stan

Po kilku naprawach

Po kilku naprawach

tak powinno być...

tak powinno być…

...na długo wystarczy

…na długo wystarczy



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności