Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Kraniec Torwar – problemy z jego obsługą
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Kraniec Torwar – problemy z jego obsługą

Utworzone Kwiecień 25th, 2014 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Torwar

 

Problem z obsługą krańca Torwar powraca przy okazji każdej imprezy organizowanej na stadionie Legii bądź właśnie na Torwarze. Dla tych, którzy nie wiedzą jak obecnie wygląda poruszanie się po tym krańcu, krótkie wyjaśnienie.

 

Autobusy skręcają na teren parkingu (oznakowanego, jako taki znakami D-18 „Parking” po lewej i prawej stronie przy wjeździe) i zmierzają na sam koniec, gdzie są trzy wydzielone perony przystankowe w kształcie „żeberek”. Niegdyś 171 stawało na najdalszym, ale stan nawierzchni spowodował konieczność przesunięcia przystanku na peron środkowy, wcześniej zajmowany przez wycofaną stąd linię 155. Aby niepowołane pojazdy nie wjeżdżały na przystanki, napotykamy znaki B-1 „zakaz ruchu”, zabraniające przejazdu innym pojazdom niż pojazdy ZTM.

 

Wszystko to świetnie działa, dopóki na parkingu parkuje normalna ilość samochodów. Każda impreza zwiększa popyt na miejsca, który w sposób zdecydowany i konsekwentny przerasta podaż miejsc, co wiąże się z tym, że kierowcy pozostawiają swoje pojazdy gdzie popadnie. Doskonale widać to na poniższych zdjęciach. Oczywiście to szalone parkowanie zakłada pozostawienie miejsca dla przejazdu samochodów, ale jedynie osobowych.

 

W tej sytuacji dochodzi nieraz do zablokowania autobusu podczas wjazdu bądź wyjazdu z krańca. Do tego typu sytuacji dochodziło często, jednak od jakiegoś czasu każda impreza na Torwarze oznacza, że na krańcu wyznaczony będzie posterunek, którego zadaniem będzie niedopuszczenie do zablokowania wjazdów, a właściwie wycofanie linii 171 z krańca i skierowanie jej na postoje na ul. Łazienkowskiej na przystanku Legia-Stadion.

 

Pierwszy raz wystąpiliśmy z propozycją zmiany organizacji ruchu w roku 2010. Wówczas poza linią 171 regularnie na krańcu pojawiało się także 155, a w tygodniu również 301. Powodowało to mnóstwo problemów, ponieważ wycofanie na Łazienkowską takiej ilości autobusów było trudne. Znaki ograniczające parkowanie nie zostały wprowadzone. Od tego czasu na szczęście na Torwarze pozostała jedna linia, jednak i tak ciągłe obejmowanie pętli nadzorem jest bez sensu.

 

Ponieważ problemy pojawiały się regularnie, zwracaliśmy się dalej o zmiany w organizacji ruchu, a nawet całkowitą likwidację pętli. Zmian jednak zauważyć nie sposób. Żeby było jeszcze śmieszniej, służby miejskie, odpowiedzialne za porządek, z sobie chyba jedynie znanych przyczyn, najczęściej nie podejmują interwencji wobec parkujących pojazdów. A teren jest publiczny.

 

Za to z drugiej strony – jeżeli organizator imprezy zadba o porządek – to wjazd dla prywatnych pojazdów zamykany jest zawczasu przez Policję, albo wynajętą agencję ochrony. W takich przypadkach autobusy są wpuszczane i nie ma problemów z przejazdem. Czyli można. Niestety dotyczy to tylko części imprez, głównie tych o większym rozmachu (ostatnio np. KSW).

 

Niedawno odbyła się na Torwarze komisja, podczas której padła propozycja wyznaczenia oznakowania poziomego, jednoznacznie wskazującego, że szerokość jezdni wykorzystywana jest przez autobusy. Czy to zlikwiduje problem? Naszym zdaniem na pewno nie do końca. Wjechać da się mimo zakazu, to i linia nie będzie stanowiła problemu. Szczególnie wobec braku reakcji służb. Pomijając już zupełnie widoczność linii w zimie, podczas zalegania śniegu.

 

Inna propozycja dotyczyła przesunięcia krańca na pierwsze „żeberko” parkingu, co pewnie pozwoliłoby na łatwiejsze wydzielenie strefy tylko dla autobusów, z pominięciem konieczności dozorowania całego parkingu. Wymagałoby to nieco prac i przygotowania projektu organizacji ruchu, ale w zasadzie to chyba dobre rozwiązanie. Pytanie czy będzie odpowiadało pasażerom. Jak będzie wyglądała sytuacja za kilka miesięcy? Zobaczymy, ale wydaje się, że wiele się nie zmieni. Na tym właśnie polega walka z wiatrakami. MB

źródło: „nr.waw.pl”

Wjazd na pęntle z ograniczeniami

Wjazd na pęntle z ograniczeniami

Widok od strony Łazienkowskiej

Widok od strony Łazienkowskiej

Dojazd do wyznaczonych peronów

Dojazd do wyznaczonych peronów

Wyjazd z pętli w kierunku Łazienkowskiej

Wyjazd z pętli w kierunku Łazienkowskiej

Wyjazd i dojazd do Łazienkowskiej

Wyjazd i dojazd do Łazienkowskiej

Zablokowana pętla przez inne pojazdy

Zablokowana pętla przez inne pojazdy

Widok od pętli w kierunku wyjazdu

Widok od pętli w kierunku wyjazdu

Autobusy skierowane na przystanek Legia Stadion

Autobusy skierowane na przystanek Legia Stadion

Dołącz do nas na Facebooku



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności