Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Już w Warszawie – piętrus MAN w MZA
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Już w Warszawie – piętrus MAN w MZA

Utworzone Kwiecień 29th, 2016 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Autob_Berlina_Warszawie_700x350

26 kwietnia piętrowy MAN o berlińskim numerze taborowym 3537 wyjechał z Berlina do Warszawy. Został on wypożyczony na kilka dni by pojeździć warszawską linią turystyczną 180. Będzie można przejechać berlińskim piętrusiem od 7 do 14 maja 2016 r.

 

Autobus wypożyczony został z okazji 25. rocznicy traktatu między Polską a Niemcami o dobrym sąsiedztwie i przyjaznej współpracy.

 

Piętruś-Man-MZA-rejestracja-D

 

Berliński numer rejestracyjny piętrusa. W Warszawie będzie jeździł na polskich tablicach.

 

Miejmy nadzieję, że koledzy z Berlina wypożyczyli warszawskim szoferom na kilka dni swój autobus MAN ND313 Lion`s City DD 2009r #3537, długości 13.8 m, także po to by przekonać, iż takie autobusy są w Warszawie potrzebne.

 

Daleko sięgać nie trzeba, bo do linii 100.

 

Jak można sprawdzić w kartotekach warszawskich linii komunikacyjnych serwisu historycznego warszawskiej komunikacji miejskiej Trasbus, linia 100 była następczynią uruchomionej 22 lipca 1949 roku a zlikwidowanej 19.08.1979 roku linii 100 L i P (czyli lewo i prawo). Likwidacja nastąpiła w związku z bardzo trudnymi warunkami drogowymi istniejącymi na całej trasie linii oraz pogarszającą się od dłuższego czasu frekwencją (wersja oficjalna).

 

Setka została uruchomiona 21 kwietnia 2001 roku jako druga , obok linii 180, jednokierunkowa turystyczna linia w Warszawie. Jej trasa zaczynała się i kończyła przy Placu Zamkowym. Z czasem włączono do obsługi linii autobus piętrowy MAN SD202.

 

Jedna z wielu tras:

 

Plac Zamkowy
– Podwale – Kilińskiego – Długa – Miodowa – plac Krasińskich – Świętojerska – Anielewicza – aleja Jana Pawła II – aleja Solidarności – plac Bankowy – Senatorska – Wierzbowa – plac Piłsudskiego – Królewska – Marszałkowska – plac Konstytucji – Waryńskiego – Boya – plac Unii Lubelskiej – Bagatela – Aleje Ujazdowskie – Piękna – Górnośląska – Myśliwiecka – Łazienkowska – Czerniakowska – Szwoleżerów – Agrykola – ŁAZIENKI – Agrykola – Myśliwiecka – Górnośląska – Piękna – Aleje Ujazdowskie – plac Trzech Krzyży – Nowy Świat – Krakowskie Przedmieście – Miodowa – Senatorska – Nowy Przejazd – aleja Solidarności – Nowy Zjazd – Dobra – Zajęcza – Topiel – Tamka – most Świętokrzyski – Wybrzeże Szczecińskie – Wybrzeże Helskie – Ratuszowa – Jagiellońska – aleja Solidarności – most Śląsko-Dąbrowski – aleja Solidarności – Kapucyńska – Miodowa – Senatorska –

Pl. Zamkowy.

 

W nowy rok 2010 linia 100 została zawieszona, a 1 kwietnia zlikwidowana i to nie był Prima Aprilis.

 

Przypomnijmy jeszcze, że linia autobusowa 180, gdzie ma się pojawić piętrowy berlinczyk, kręci się po mieście następującą trasą:

 

Wilanów – Przyczółkowa – Wiertnicza – Powsińska – Czerniakowska – Gagarina – Belwederska – Al.Ujazdowskie – Pl.Na Rozdrożu – Al.Ujazdowskie – Pl.Trzech Krzyży – Nowy Świat – Rondo de Gaulle’a – Nowy Świat – Krakowskie Przedmieście – Miodowa – Pl.Krasińskich – Świętojerska – Anielewicza – Okopowa – Powązkowska – Gen.Maczka – Rudnickiego – Kochanowskiego – Conrada Chomiczówka.

pp/Michał Pawlik

źródło: MZA, „warszawa.pl

Piętrus już w Warszawie

Piętrus już w Warszawie

Widok z górnego pokładu

Widok z górnego pokładu

Dolny pokład

Dolny pokład

Rok 2008 linia turystyczna 100

Rok 2008 linia turystyczna 100

 

Dołącz do nas na Facebooku



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności