Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Jak w czeskim filmie – odcinek 2
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Jak w czeskim filmie – odcinek 2

Utworzone Marzec 21st, 2014 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Żeromskiego / Marymoncka – Myśliborska / Świderska

 

Remont mostu Grota-Roweckiego i całego odcinka Trasy Toruńskiej, to co najmniej dwa lata utrudnień. Co to znaczy dla kierowców – wszyscy wiemy. Korki, stresy, opóźnienia. Problemem jest olbrzymie natężenie ruchu, częste zmiany w organizacji przejazdu, przekładanie kierunków, zamykanie i oddawanie poszczególnych odcinków. Wpływa to na dezorientację kierowców, dodatkowo wzmocnioną za sprawą niejasnego oznakowania.

 

Zakres prac przy Trasie Toruńskiej jest olbrzymi, a zmiany w organizacji ruchu sięgają bardzo daleko, zahaczając chociażby o Most Północny i Tarchomin. Czasowa organizacja jest wdrażana w sposób pozostawiający wiele do życzenia, pisaliśmy już o tym przy okazji poprzedniego etapu prac. Tym razem zaglądamy w nowe miejsca.

 

I tak np. w wyniku wprowadzenia czasowej organizacji ruchu na ul. Żeromskiego zlikwidowany został lewy skrajny pas ruchu. Tym samym skręcić w Słowackiego można z dwóch pozostałych pasów ruchu – prawego i (dotychczas) środkowego. O ile problem nie występował w sytuacji, kiedy z trzech pasów Żeromskiego skręcało się w trzy pasy Słowackiego, o tyle obecnie jadący pasem lewym (dawny środkowy) powinni zająć skrajny lewy ruchu na Słowackiego. Kierowcy jadący pasem prawym prowadzeni są żółtą linią krawędziową ciągłą P-7b na pas środkowy. Niestety ponad 80% kierowców jadących lewym pasem Żeromskiego, zajmuje środkowy pas Słowackiego, spychając kierujących jadących pasem prawym poza linię krawędziową.

 

W czasie każdej zmiany świateł dochodzi do wielu kolizyjnych sytuacji, a nadmienić trzeba, że w tej relacji jeżdżą autobusy linii 110, 112, 116 i 156. Kierowcy autobusów określają tę sytuację, jako bardzo niebezpieczną i często zgłaszają konieczność podjęcia działań.
Bez wątpienia coś trzeba tu zrobić. Jako przykład rozwiązania zaproponowaliśmy jaśniejszą organizację ruchu polegającą na „wyprostowaniu” łuku drogi, powiększeniu i lepszym oznakowaniu powierzchni wyłączonej z ruchu, zaczynającej się jeszcze na Żeromskiego. Widać to na załączonych rysunkach.

Żeromskiego / Marymoncka

Żeromskiego / Marymoncka

Żeromskiego / Marymoncka

Żeromskiego / Marymoncka

Żeromskiego / Marymoncka

Żeromskiego / Marymoncka

Żeromskiego stan obecny

Żeromskiego stan obecny

Zeromskiego propozycja zmiany

Zeromskiego propozycja zmiany


Inny problem, bardziej porządkowy, pojawił się na Tarchominie. Także tutaj, dla upłynnienia ruchu wprowadzone zostały pewne udogodnienia, bardzo zresztą słuszne i faktycznie wiele ułatwiające. Ale za dobrą ideą podąża jak cień „nieco niestaranne” wykonanie. Zwróciliśmy uwagę na dwa miejsca:
1. Ul. Myśliborska – wjazd na trasę Mostu Północnego. Zmiana organizacji ruchu polegała na dopuszczeniu skrętu w prawo na most z drugiego pasa ruchu. W tym celu naniesione zostało oznakowanie poziome w formie linii P-2 (pojedyncza ciągła) pomiędzy pasem prawym i lewym ul. Myśliborskiej, a także linii P-1 kanalizującej ruch w prawo z pasa uprzednio przeznaczonego do jazdy na wprost.

Myśliborska

Myśliborska

Myśliborska

Myśliborska



Tym sposobem kierowcy, chcący wjechać na most, mogą bezpiecznie i zawczasu zgodnie z prawem zająć dowolny pas ruchu. Informacja o takiej organizacji ruchu zawarta jest na znaku F-10, umieszczonym na wysokości wyjazdu z ul. Wittiga.

Rozwiązanie sprawdza się w praktyce, jednak problemem jest sposób naniesienia oznakowania poziomego. „Nowe” linie naniesione zostały białą farbą na istniejące oznakowanie, które nie zostało anulowane. Dodatkowo jego trwałość okazuje się być niższa od trwałości oryginalnego oznakowania, co spowodowało, że linie są coraz słabiej widoczne. Wielu kierujących ignoruje nowe oznakowanie, poruszając się zgodnie z poprzednim przebiegiem pasów ruchu, przecinają linię ciągłą, doprowadzając tym samym do powstania sytuacji kolizyjnych.
2. Ul. Świderska/Mehoffera. Zmiana pierwszeństwa przejazdu, poprzez nadanie go relacji Świderska – skręt w lewo w Mehoffera także była korzystna, doprowadziła do likwidacji korków. Jednak podobnie tutaj – nowe oznakowanie poziome zostało naniesione na stare, które nie zostało usunięte. I tak na drodze z pierwszeństwem przejazdu kierowca napotyka na linię P-12 (bezwzględnego zatrzymania), w świetle przepisów – obowiązującą. Ta sama linia dla jadącego na pamięć poprzeczną ul. Mehoffera kierowcy, może oznaczać, że ma on pierwszeństwo.
Podobnie nie zostało właściwie zabezpieczone oznakowanie pionowe. Dziś już nieobowiązujące znaki (np. B-20 ) nie są zdjęte, a jedynie odwrócone o 90°, a dla kierunku skrętu w lewo z Mehoffera w Świderską, tablica kierująca U-3d zasłania widoczność pojazdów nadjeżdżających z przeciwka. Wszystkie te czynniki wpływają na niepotrzebny wzrost ryzyka podczas pokonywania wspomnianych skrzyżowań.

Mehoffera / Świderska

Mehoffera / Świderska

Mehoffera / Świderska

Mehoffera / Świderska

Mehoffera / Świderska

Mehoffera / Świderska

Jeżeli obowiązująca organizacja ruchu jest stała, stare linie powinny zostać usunięte, aby nie wprowadzały kierujących w błąd. Jeżeli zaś jest czasowa, linie w kolorze żółtym rozwiązałyby problem związany z decyzją, do których linii należy się stosować.
Artykuł powiązany: Trasa Toruńska / os. Potok – jak w czeskim filmie

źródło: „nr.waw.pl”



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności