Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Gazowe Solbusy w „blokach startowych”
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Gazowe Solbusy w „blokach startowych”

Utworzone Styczeń 21st, 2015 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Gazowe Solbusy z Solca Kujawskiego przyjadą do Warszawy

 

W fabryce w Solcu Kujawskim pierwsze Solbusy LNG dla Warszawy już czekają na wyjazd do stolicy. Kończą się tam przygotowania do przekazania ich dla warszawskiego MZA.

 

W sumie Miejskie Zakłady Autobusowe zamówiły 35 przegubowych Solbusów LNG wraz z dostawami paliwa na 10 lat (o tym poniżej).

 

Warszawa jest drugim miastem w Europie, w którym do napędu autobusów zostanie użyty skroplony gaz ziemny schłodzony do temperatury minus 160 stopni Celsjusza.

 

Taki proces pozwala na zastosowanie mniejszych zbiorników paliwa (brak butli na dachu) oraz zredukowanie praktycznie do zera emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

 

Wszystkie nowe wozy będą obsługiwane przez zajezdnię R-3 „Ostrobramska„

 

Gazowe Solbusy dla Warszawy

Gazowe Solbusy dla Warszawy

Przegubowy Solbus dla Warszawy

Przegubowy Solbus dla Warszawy

Solbus przegubowy na kanale przeglądowym

Solbus przegubowy na kanale przeglądowym

Zbiornik gazu

Zbiornik gazu

Największa stacja tankowania

 

Adam Stawicki, rzecznik MZA:

 

Miejskie Zakłady Autobusowe podpisały w grudniu zeszłego roku (czyli 2013) umowę z firmą Lider Trading na dostawę 35 autobusów gazowych LNG wraz z dostawą paliwa. W ramach tego firma ma zapewnić tankowanie paliwa na zajezdni Ostrobramska i w związku z tym szykuje się do budowy odpowiednich instalacji. Dostawcą gazu ma być firma Gazprom Germania.

 

Pierwsza informacja.

25 czerwca 2014 roku, serwis 40ton.net opublikował informację o budowie w Warszawie największej w Europie stacji tankowanie paliwa CNG i LPG.

 

Jak napisał serwis 40ton.net:

Budowa obiektu ma związek z zamówieniem MZA Warszawa na spalające LNG autobusy Solbus, lecz na pojazdach komunikacji publicznej lista klientów się nie skończy – po CNG będą mogły przyjechać tam także innego rodzaju pojazdy należące do klientów indywidualnych, a także na przykład zasilane CNG Scanie należące do MPO Warszawa. Co ważne, wszystkie te pojazdy nie powinny stać w zbyt długich kolejkach, bo nowy warszawski obiekt będzie największą stacją tankowania LNG do autobusów w całej Europie.

 

Kto buduje?

Budowę  na zlecenie firmy Gazprom Germany realizuje międzynarodowe (dawniej czeskie (i czechosłowackie)) już przedsiębiorstwo Chart Forex z siedzibą w Czechach.
Informację taką można znaleźć w ich serwisie internetowym:

 

The second, permanent LNG vehicle fueling station will be located in the Polish capital Warsaw and will be the first station in Europe dedicated to providing LNG as fuel for city buses, incorporating three LNG dispensers provided by Flow Instruments, a Chart company.

Michał Pawlik

źródło: „warszawa.pl

Dołącz do nas na Facebooku



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności