Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Dw. Centralny i Miodowa – co stoi za taką organizacją ruchu?
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Dw. Centralny i Miodowa – co stoi za taką organizacją ruchu?

Utworzone Luty 28th, 2014 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Znaki i oznakowania

 

Na początek krótka zagadka – co to za znak? Dla ułatwienia dodamy, że znak to to po lewej.

Dw. Centralny - kraniec

Dw. Centralny – kraniec

Dw. Centralny - kraniec

Dw. Centralny – kraniec

Dw. Centralny - kraniec

Dw. Centralny – kraniec


Bardzo dobrze. Kto odpowiedział, że to zakaz wjazdu, inaczej znak B-2 ma racje. Kto powiedział, że to nie znak tylko białe koło też miał rację. Takiego znaku w rozporządzeniu nie znajdziemy. Nie istnieje. A skoro go nie ma, nic nie oznacza. Czyli można zjechać ze Złotych Tarasów tunelem, z którego wyjeżdżają autobusy 109 i 160 (od strony Jana Pawła II), co też niektórzy kierowcy czynią. Powoduje to oczywiście konieczność wycofywania i komplikuje ruch. Na szczęście nie zakończyło się jeszcze kolizją. Miejmy nadzieję, że reakcja odpowiedzialnych za ten teren PKP będzie ekspresowa. Albo przynajmniej pospieszna.

***

A teraz już bardziej na poważnie. Odkąd rozpoczęła się budowa w okolicy skrzyżowania Senatorskiej i Miodowej, kilkakrotnie były już zgłaszane utrudnienia. Przypomnijmy – obecnie ogrodzenie placu budowy zajęło chodnik i cześć pasa ruchu w kierunku pl. Krasińskich. W celu utrzymania dotychczasowej organizacji ruchu (trzy pasy) wyklejone zostało żółte oznakowanie poziome, zawężające istniejące pasy ruchu. Szerokość pasa zawężonego płotem jest jednak zbyt mała i przejeżdżające tędy autobusy najeżdżają lewymi kołami na podwójną linię ciągłą. Jeżeli na pasie ruchu przeznaczonym do skrętu w lewo w Senatorską stoją inne pojazdy, przejazd na wprost w przeciwnym kierunku staje się niemożliwy. Wysokość płotu zagraża lusterkom autobusów, a brak zakazu ruchu pieszych powoduje, że ryzykują oni przejściem właśnie wzdłuż ogrodzenia. Oś jezdni w kierunku ul. Kapitulnej powinna być przedłużona, umożliwiając bezpieczne opuszczenie miejsca zwężenia.

 

Nasuwa się pytanie, co stoi za taką organizacją ruchu? Czy w projekcie przyjęto zbyt „wąskie” założenia? Czy to, co widzimy na jezdni odpowiada założeniom zatwierdzonego projektu? Czy może to raczej wykonawca prac zajął za dużą część pasa ruchu? A może oznakowanie zostało wykonane nieprawidłowo? Mamy nadzieję, że uda się uzyskać odpowiedzi na te pytania. A może, jeżeli wszystko się zgadza należy zlikwidować pas do skrętu w lewo? Budowa na pewno jeszcze potrwa. Będziemy jak zwykle obserwować zmiany w tym miejscu. MB

źródło: „nr.waw.pl”

Ulica Miodowa

Ulica Miodowa

Ulica Miodowa

Ulica Miodowa

Ulica Miodowa

Ulica Miodowa

Ulica Miodowa

Ulica Miodowa

Ulica Miodowa

Ulica Miodowa

Ulica Miodowa

Ulica Miodowa



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności