Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Bezpieczeństwo przewozów w komunikacji miejskiej
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Bezpieczeństwo przewozów w komunikacji miejskiej

Utworzone Luty 20th, 2015 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Bezpieczenstwo_przwozow_w_kom_miejskiej

Warszawa zmienia się?

 

Bezpieczeństwo przewozów w komunikacji miejskiej, tak pozwolę sobie ten temat nazwać, jest tylko z pozoru tematem prostym. Możemy tu mówić o kilku aspektach. Z jednej strony mamy bezpieczeństwo w ruchu drogowym, z drugiej bezpieczeństwo pasażerów – w pojazdach i podczas korzystania z infrastruktury komunikacyjnej.

 

Niedawno pisaliśmy o pasażerach, którzy wychodzą na jezdnię przy przystankach Stare Miasto, czy o przedmiotach pozostawionych w autobusach, to oczywiście niewielki wycinek dużo większego problemu. Warszawa w ciągu ostatnich kilkunastu lat zmieniła się nie tylko pod względem urbanistycznym, ale również pod kątem mentalnym ludzi tu żyjących.

 

Zmiany te nie zawsze są do zaakceptowania pod kątem norm społecznych. Naiwnością byłoby myślenie, iż chuligaństwo, dewastacje, bójki, kradzieże w cudowny sposób ominą komunikację. W MZA od kilku lat funkcjonuje system szybkiego powiadamiania i reagowania na patologiczne zachowania w naszych autobusach.

 

Przytoczę przykład.

 

Około godziny 20:00 do autobusu linii 521 na przystanku przy Rondzie Waszyngtona weszło dwóch rozbawionych nietrzeźwych młodzieńców. Zaczęli głośno używać wulgarnych słów, jeden z nich zapalił papierosa. Ten sam autobus po kilku minutach wjechał w zatokę przystankową przy Placu Szembeka. Do autobusu weszło dwóch rosłych mężczyzn z tą różnicą, że byli to funkcjonariusze Straży Miejskiej. Podróż chuliganów dobiegła końca. Wizyta strażników oczywiście nie była przypadkowa, zadziałał system, o którym wcześniej wspomniałem.

 

Nie oczekujcie, że w tym momencie zacznę pisać w szczegółach jak to funkcjonuje. Mogę jedynie dodać, że od operatorów centrali ruchu jest wymagana duża wiedza, aby informacje do nich docierające zostały szybko i w odpowiedni sposób ocenione i prawidłowo „obrobione”. W tym momencie warto dodać kilka słów o informacjach, które docierają do centrali ruchu, pochodzą z różnych źródeł: od policji, pasażerów etc. Przekazane prawidłowo, zdecydowanie przyspieszają pracę obsługujących zgłoszenia.

 

Ale… Zdarzają się również takie: kilka lat temu miałem możliwość zobaczenia pracy ludzi przyjmujących informacje w centrali pogotowia ratunkowego, byłem pod wrażeniem do czego ludzie zgłaszający są zdolni, stąd moje i nie tylko moje wnioski, za nim zadzwonicie zastanówcie się do czego służy numer 112.

foto i tekst: Janusz Bubel

źródło: „nr.waw.pl”

Dołącz do nas na Facebooku



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności