Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Bezpieczeństwo na warszawskich ulicach
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Bezpieczeństwo na warszawskich ulicach

Utworzone Czerwiec 9th, 2015 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Bezpieczenstwo_na_warszawskich_drogach_700x350

Liczba wypadków w Warszawie systematycznie spada. W 2014 r. było ich 1109 – dla porównania w roku 2005 wydarzyło się ich 1670. Większość zdarzeń (91,7%) stanowią wypadki z pieszymi (484) i zderzenia pojazdów w ruchu (533).

 

Zagrożenie pieszych to największy problem miasta – najechanie, to 43,6% wszystkich wypadków na warszawskich drogach. Przy czym ofiary śmiertelne wśród pieszych to 60% wszystkich poszkodowanych.

 

W 2014 r. we wszystkich zdarzeniach drogowych poszkodowanych zostało 523 pieszych, w tym 40 osób zginęło. Ta smutna statystyka nie ulega – na przestrzeni ostatnich lat – zasadniczym zmianom.

 

Sprawcami 87% wypadków w 2014 r. byli kierujący (967 zdarzeń). Najczęstszą przyczyną wypadków jest nieprawidłowe przejeżdżanie przejść dla pieszych oraz nieudzielanie pieszym pierwszeństwa.

 

Przyczyną 4,4% wypadków jest nieprawidłowe przejeżdżanie przez kierowców przejazdów rowerowych.

 

W podziale wypadków na środki transportu wyraźnie przodują samochody osobowe (w 2014 r. 838 wypadków). Drugie miejsce zajmują rowery – przy czym liczba zdarzeń drogowych z udziałem rowerzystów systematycznie rośnie. W 2010 r. było ich 85 a w roku 2014 – już 151.

 

Nie ulega wątpliwości, że tak znaczny wzrost wynika z coraz powszechniejszego przesiadania się mieszkańców na rowery. Zachętą jest rozrastająca się sieć dróg rowerowych oraz uruchomienie roweru miejskiego (Veturilo).

 

Niewątpliwie przyczyną wielu wypadków z udziałem rowerzystów jest wciąż niewystarczająca sieć ścieżek dla jednośladów. Przybywa rowerzystów a infrastruktura nie nadąża. Choć rozrasta się z coraz większą prędkością. W 2009 r. było 263 km ścieżek. W roku 2014 już 412 km. Nadal mało, ale wzrost jest wyraźny.

 

Jedno jest pewne – w kolejnych latach, powoli acz systematycznie, będzie malała liczba wypadków na warszawskich ulicach (m. in. dzięki nowelizacji kodeksu ruchu drogowego). Ulegnie, natomiast, zmianie procentowy udział różnych uczestników ruchu. I należy podejrzewać, iż coraz częściej zarówno ofiarami jak i sprawcami zdarzeń drogowych będą rowerzyści.

tekst i fot. Aleksandra Sheybal-Rostek

źródło: „warszawa.pl

Dołącz do nas na Facebooku



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności