Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Autobusowe zaplecze techniczne
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Autobusowe zaplecze techniczne

Utworzone Październik 14th, 2014 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Zaplecze techniczne

 

Ostatnie lata to ogromne zmiany w MZA, oceniane przez pasażerów stopniem nowoczesności autobusów. Zmiany dokonały się również w miejscach, których z zewnątrz nie widać, nawet w Dniach Transportu Publicznego. To oczywiście zaplecze techniczne, bez którego MZA nie byłoby wstanie funkcjonować.

 

Jakie to są zmiany i czym zostały spowodowane? Podstawowy impuls to nowoczesność konstrukcji współczesnych autobusów, których nie da się naprawić przysłowiowym młotkiem. Do tego potrzebne są nowoczesne narzędzia takie jak, komputery z oprogramowaniem, które diagnozują miejsca uszkodzeń, różnego rodzaju podnośniki. Największe z nich są wstanie unieść 18 metrowego Solarisa. Nowoczesne zaplecze to wiele innych przyrządów i narzędzi, które ułatwiają pracę, ale i narzucają wysokie wymagania mechanikom.

 

Doszliśmy do momentu, w którym padło słowo mechanik. Nawet najnowocześniejsze oprzyrządowanie staje się bezużyteczne, jeżeli nie posługuje się nim człowiek o najwyższych kwalifikacjach. Profesjonalizm na warsztatach to taka nasza tradycja pochodząca jeszcze z czasów, gdy funkcjonowało MZK, czyli czasów, gdy mechanicy w dobie ogromnych niedoborów w części zamienne dokonywali istnych cudów, aby autobusy wyjeżdżały na miasto.

 

Wróćmy jednak do naszych czasów. Jak funkcjonuje współcześnie zaplecze. Prześledźmy to łącznie z kierowcą, który wjeżdża autobusem na teren zajezdni po skończonej pracy. Po zatankowaniu pojazdu kierowca wjeżdża na kanał przeglądowy, autobus oglądany jest ze wszystkich stron. Jeżeli jest w porządku, kierowca przejeżdża przez automatyczną myjnie i ustawia autobus w wyznaczonym miejscu na placu postojowym.

 

Jeżeli zostanie wykryta drobna usterka mechanik dokonuje szybkiej naprawy. Podejrzenie poważnych awarii dotyczących układu kierowniczego, hamulcowego kontrolowane są na kanale diagnostycznym i bez odpowiedniego wpisu autobus nie zostanie dopuszczony do ruchu.

 

Zdaję sobie sprawę, że opisać wszystkie zadania zaplecza technicznego jest nie sposób, dlatego przytoczę opinię osób kontrolujących stan techniczny autobusów MZA, mam na myśli Inspektorów Transportu Drogowego i Policji, która jest bardzo pozytywna.

Janusz Bubel

źródło: „nr.waw.pl”

Hala napraw nadwozia

Hala napraw nadwozia

Przegląd obsługi codziennej

Przegląd obsługi codziennej

Automatyczna myjnia

Automatyczna myjnia

Mistrz zmianowy czuwa nad wszystkim

Mistrz zmianowy czuwa nad wszystkim

Autobus zostaje skierowany do naprawy

Autobus zostaje skierowany do naprawy

Podnośnik hydrauliczny

Podnośnik hydrauliczny

Ten pan to złota rączka

Ten pan to „złota rączka”

Naprawa w komorze silnikowej

Naprawa w komorze silnikowej

Dołącz do nas na Facebooku



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności