Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Al. Becka / Wolicka – zachowaj ostrożność!!!
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Al. Becka / Wolicka – zachowaj ostrożność!!!

Utworzone Czerwiec 24th, 2014 przez Nadzor Ruchu Warszawa

Bardzo dużo zdarzeń w tym miejscu

 

Tak jak wspomnieliśmy w artykule z początku miesiąca, przygotowaliśmy wystąpienie do zarządcy drogi z prośbą o doprowadzenie do zmiany sytuacji na skrzyżowaniu Al. Becka (Trasa Siekierkowska) i ul. Wolickiej. O ile jest to ulica Wolicka, w każdym razie ulica łączy trasę z ul. Antoniewską. Kierowcy lepiej znają to miejsce, jako okolice przystanku Małe Siekierki.

 

Przypomnijmy, że na tym skrzyżowaniu dochodzi do bardzo wielu zdarzeń drogowych – jedynie z udziałem autobusów MZA w ciągu trzech ostatnich lat doszło tam do 12 kolizji i 7 wypadków, co jest najlepszym dowodem na to, że coś jest nie w porządku i niezbędne jest wprowadzenie korekt w projekcie tymczasowej organizacji ruchu.

 

Przyczyną większości zdarzeń jest nieustępowanie pierwszeństwa przejazdu pojazdom, poruszającym się ciągiem Al. Becka, przez kierujących, wykonujących manewry skrętu w i z ul. Wolickiej. Analizując poszczególne zdarzenia, a także obserwując sposób pokonywania skrzyżowań przez kierowców, można dojść do konkluzji, że ilość zdarzeń w tym miejscu wynika z następujących czynników:

 

1. Z uwagi na obowiązującą od kilkunastu lat (!!!) tymczasową organizacje ruchu, białe (stałe) oznakowanie poziome skorygowane jest oznakowaniem żółtym. Na samym skrzyżowaniu odwrócone jest także pierwszeństwo przejazdu. Linie żółte są słabo widoczne – dotyczy to zarówno linii prowadzących, warunkowego zatrzymania złożonych z trójkątów jak i przekreśleń nieobowiązujących oznakowań w kolorze białym. Tak, też się zastanawiamy, po co wymalowano docelowe oznakowanie poziome, skoro do dziś tylko myli ono kierujących. Pocieszające jest jedynie to, że nie jest odświeżane.

 

2. Kolejnym problemem jest mocno ograniczona widoczność dla pojazdów skręcających z Al. Becka w lewo. Widoczność ogranicza nasyp wiaduktu, jedno ze zdjęć pokazuje, jak krótki odcinek drogi z pierwszeństwem przejazdu widzi kierujący. Zdjęcie jest zrobione na wysokości linii warunkowego zatrzymania. Mimo iż skręt w tej relacji z kierunku Wolickiej jest oznakowany znakami A-7, wielu kierowców gubi się na jezdni już pod wiaduktem, myląc linie żółte z białymi, omijając powierzchnie wyłączone z ruchu lub ignoruje oznakowanie, doprowadzając tym samym do zagrożenia w ruchu drogowym.

 

3. Jadąc Wolicką od strony Antoniewskiej kierowcy napotykają na znak A-7 (ustąp pierwszeństwa) ustawiony przed przejściem dla pieszych, w zasadzie tuż przed ostrym, krótkim łukiem jezdni. Powoduje to, że nie jest zauważany przez kierujących, nie jest też ustawiony pod odpowiednim kątem dla kierujących, ani powtórzony tuż przed skrzyżowaniem, a wspomniane wcześniej linie warunkowego zatrzymania nie są widoczne.

 

Obserwacje skrzyżowania potwierdzają, że kierowcy wjeżdżający na nie mają wiele wątpliwości, jedni wjeżdżają wyjątkowo ostrożnie rezygnując z pierwszeństwa, inni wjeżdżają pewnie wymuszając pierwszeństwo przejazdu.

 

W celu poprawy sytuacji należy, według naszej oceny, na pewno odświeżyć oznakowanie poziome, a także prawdopodobnie nieco je skorygować, aby nie budziło wątpliwości. Zaproponowaliśmy także zastąpienie znaków A-7 znakami B-20 (STOP) i oczywiście uwzględnienie tej zmiany w oznakowaniu poziomym. Dotyczy to obydwu kierunków ruchu. Wyraźniejszego oznakowania wymaga także wyjazd z Wolickiej, opisany w pkt. 3 w szczególności wyraźnego wymalowania linii warunkowego lub bezwarunkowego zatrzymania i umieszczenia odpowiednich znaków poziomych tuż przed jezdnią poprzeczną, najlepiej po obu stronach jezdni.

 

Żadne oznakowanie nie zastąpi jednak uwagi i myślenia kierujących. Z tego też powodu apelujemy do wszystkich kierowców, także tych świadomie podążających drogą z pierwszeństwem, aby zachowali szczególną ostrożność i przewidywali nieprawidłowe zachowania innych uczestników ruchu.

No i oczywiście zaczynamy odliczanie tygodni do wprowadzenia zmian. Czas start, akurat w najdłuższy dzień roku. MB

źródło: „nr.waw.pl”

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Al. Becka / Wolicka

Dołącz do nas na Facebooku



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności